״טופ שיא״ הישראלית בהסכם שת״פ בשווי 500 מיליון דולר ב״דובאי דרום״

חברת ״טופ שיא״ נבחרה לייצג את הזרוע הניהולית של דרום דובאי אשר נמצאת בבעלות ממשלת דובאי; ממשלת דובאי עתידה להשקיע בבניית ופיתוח האזור כ-70 מיליארד דולר. חמישה פרויקטים בלעדיים בהיקף של 500 מיליון דולר ייוצגו על ידי החברה הישראלית


08:54 ,16.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

״טופ שיא״, חברה לייעוץ כלכלי-עסקי בראשות ד״ר שלמה נס, חתמה בדובאי על הסכמי בלעדיות ושיתוף פעולה עם Dubai World Central Corporation, הזרוע הניהולית של דרום דובאי (South Dubai) אשר נמצאת בבעלות ממשלת דובאי. במעמד החתימה נכחו מר טחנון סייף (Tahnoon Seif), מנכ"ל החברה הלאומית של דובאי, ועוה״ד ירון טיקוצקי ואודליה כהן-שינדורף מ״טופ שיא״.

 

מעבר לייצוג כללי לקידום הפרויקט ולהבאת חברות ישראליות לפיתוח הפעילות הכלכלית והעסקית בדרום דובאי, ההסכם מאפשר לחברת ״טופ שיא״ ליזום, לתכנן, לנהל ולבצע מגוון פרויקטים בלעדיים בתחומים שונים בהיקף של כ-500 מיליון דולר; זהו למעשה הסכם לשיתוף פעולה מעשי ראשון בהיקף כזה עם הזרוע הממשלתית של דובאי.

 

ד״ר שלמה נס (עו״ד ורו״ח), מנכ״ל חברת טופ שיא ושותף בכיר במשרד עו״ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות׳, מציין כי ״מדובר באיזור נרחב שמהווה כבר עכשיו מוקד השקעות אטרקטיבי עבור חברות, תאגידים וארגונים שרוצים להשיג דריסת רגל באיזור המפרץ הפרסי. חברות ישראליות רבות כבר מגלות התעניינות רבה בפרויקט הדגל של ממשלת דובאי שמשקיעה בו עשרות מיליארדי דולרים. הפרויקט מציב שלל הזדמנויות עסקיות בתחומים מגוונים לחברות ישראליות״.

 

ח׳ליפה אל-זאפין (Khalifa Al Zaffin), יו״ר פרויקט דובאי דרום, המכהן, בין היתר, גם כיו״ר Emirates - חברת התעופה הלאומית של דובאי), ציין כי ״השותפות האסטרטגית שנחתמה עם טופ שיא הישראלית תביא עימה הזדמנויות עסקיות ותסלול את הדרך לשני הצדדים לשגשג בהיבטים שונים. מעבר לכך, זה יאפשר לנו להניע השקעות זרות ישירות לאמירות, להגביר את מעמדה של דובאי דרום על פני מספר ספקטרומים וכן לקדם את היסודות המקרו-כלכליים של דובאי ואת מעמדה כמרכז אידיאלי לעסקים ומסחר״.

 

הפרויקט הממשלתי ״דרום דובאי״ הינו מעין עיר חכמה ומתוכננת היטב שתתפרש על פני שטח כולל שטח של כ-140 קמ״ר, ונחשב כבר היום לשער עולמי יבשתי וימי לסחר הבינלאומי בשל הגדרתו כ״איזור סחר חופשי״. ממשלת דובאי עתידה להשקיע בבניית ופיתוח האיזור כ-70 מיליארד דולר במשך כעשור. האיזור אף קורץ לחברות זרות רבות לאור הקלות מס, תנאי הובלה ורגולציה מזמינים. ליבו הפועם של האיזור עתיד להיות AL MAKTOUM INTERNATINAL AIRPORT- DWC - שדה תעופה בינלאומי אשר בנייתו החלה בשנת 2013 ועם השלמתו הוא עתיד להיות נמל התעופה הגדול ביותר בעולם. הצפי הוא שנמל התעופה יקלוט כ-240 מיליון נוסעים בשנה וכ-16 מיליון טון של תעבורת מטענים וקרגו. האיזור עתיד להפוך למוקד עסקי עולמי עבור תעשיות התעופה, החלל, הנדל״ן, הלוגיסטיקה, סחר בינלאומי, תיירות, נופש ופנאי, אזור כנסים ותערוכות בינלאומיות, אספנות ועוד.

 

בין המיזמים המרכזיים בפרויקט ״דרום דובאי״ אותם מייצגת חברת טופ שיא ברמה העולמית: מרכז הפצה ולוגיסטיקה למוצרי חקלאות ויצרני מזון. מרכז אשר יאגד יצרנים קטנים בתחום החקלאות והמזון והוא יהיה מרכז הפצה, תצוגה ולוגיסטיקה לכל אזור המפרץ.