טאיוואן חנכה בישראל לשכת מסחר

ממשלת טאיוואן וקהילת העסקים הטאייוואנית השיקה אתמול את לשכת המסחר ישראל טאיוואן. הלשכה תצטרף ל-62 לשכות נוספות בעולם השייכות למועצת TAIRA. האירוע נערך בנוכחות שר החוץ של טייוואן לשעבר


11:30 ,19.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת טאיוואן וקהילת העסקים הטאיוואנית, הפועלים למען קירוב היחסים הכלכליים בין ישראל לטאיוואן, השיקה אמש את פעילות לשכת המסחר ישראל טאיוואן. ארגון הסחר של טאיוואן, מלכ״ר הפועל ללא מטרות רווח, משיק את סניפו ה-63 בישראל, במטרה לאמץ את החדשנות הישראלית ולהרחיב את הסחר הדו-צדדי בין ישראל לטאיוואן.

 

מר ג׳יימס הואנג, יו״ר ארגון TAITRA ושר החוץ של טייוואן לשעבר, היה אורח הכבוד באירוע שנערך אמש במלון הילטון בתל אביב ועמד בראש משלחת של אנשי עסקים טאיוואנים. האירוע כלל מכובדים משתי קצוות הקשת הדיפלומטית, הטיוואנית והישראלית כגון דר׳ וח״כ נחמן שי, יו״ר הליגה לידידות בין ישראל לטיוואן, שגם נשא דברים, חברת הכנסת ענת ברקו, אדיב ברוך, ראש מכון היצוא, אמיר שני, סגן נשיא התאחדות לשכות המסחר, עמי אפלבאום,  יו״ר רשות החדשנות, אשר ירדן, נציג ישראל בטיוואן, מר פאול צ׳אנג, שגריר טיוואן בישראל, ועוד רבים אחרים.

 

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר נשא דברים באירוע ואמר כי ״בין ישראל וטאיוואן קיים דמיון רב , הן מבחינת גודל המדינות וכמות התושבים, כמו כן טאיוואן היא מדינת אי , כשם שישראל הינה סוג של אי. אנחנו הישראלים אנשי פיתוח והטאיוואנים אנשי יצור, חכמים וחרוצים, והחיבור בין שתי המדינות  יביא ליוזמות ושיתופי פעולה עסקיים מוצלחים״. 

 

כאמור, לכבוד האירוע הגיעו לארץ שתי משלחות של אנשי עסקים טיוואנים: המשלחת הראשונה כוללת חברות מתחומי הייטק שסומנו על ידי הארגון כתחומי מפתח לשיתוף פעולה בין המדינות כגון ביומד, פינטק ו-IoT. המשלחת השנייה הינה ״כיתת המנכ״לים״ השייכת לתכנית דגל של הארגון בה חברים המנהלים הנוכחיים, לצד מי שמסומנים כ״דור הבא״ של החברות המובילות במשק הטאיווני. מן הצד הישראלי השתתפו גופי מפתח ממשלתיים לצד נציגי חברות מן המגזר הפרטי, קרנות הון סיכון, אקסלרטורים ועוד.

 

הארגון מזהה בעולם היזמות והחדשנות הישראלי פוטנציאל עצום כגורם משלים באותם תחומי תעשייה בהם טאיוואן מצטיינת.