לין לשר האוצר: לשקול בדחיפות קיבוע מחירי הדלקים

בעקבות המחאה על הדלק קורא , נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, לשר האוצר, יובל שטייניץ, לשמור על יציבות מחירי הדלק לכלי הרכב לאורך 2011, על אף התייקרויות מחירי הדלק הגולמי


00:00 ,03.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

נוכח המחאה הנמשכת נגד עליית מחירי הדלק, התחזקות השקל, הירידה בשער הדולר והגידול בעלויות המוטלות על המגזר העסקי כגון הארנונה לעסקים, שב וקרא הבוקר, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, לשר האוצר, יובל שטייניץ, לשמור על יציבות מחירי הדלקים לסוגיהם לכלי רכב לאורך שנת 2011, על אף התייקרויות מחירי הדלק הגולמי.

באיגוד לשכות המסחר מזכירים כי, עו"ד לין אשר שימש בעבר כממונה על הכנסות המדינה ממיסים, הציע לשר האוצר כי כנגד כל העלאה במחיר הדלק תהיה הפחתה מקבילה ובסכום שווה של הבלו על הדלק. נכון להיום עומד המחיר לליטר בנזין על 7.62 שקלים, כאשר מרכיב המסים (בלו + מע"מ) מגיע ללא פחות מ-3.97 שקלים, שהם 52% מסך המחיר.

עוד מסרו כי, בשנה האחרונה עמדו הכנסות המדינה ממסי דלק על כ-15 מיליארד שקלים שמהווים כ-7.5% מכלל הכנסות המדינה ממסים. לדעת לין, ניתן לבצע מהלך זה מבלי לפגוע בהכנסות המדינה ממסים בהתאם לתקציב 2011 בשלוש דרכים:

הראשונה לדעת לין היא "בחינה מחודשת של שורת הטבות המס או פטורים ממס. כך לדוגמא, אין שום הגיון מדוע עובד חברת חשמל מקבל שיעור מס הכנסה מופחת על עבודה במשמרת שניה ושלישית בעוד שאחיות העובדות במשמרות לילה בבתי חולים לא מקבלות הטבת מס דומה. השניה, אכיפה מוגברת בגביית מסים, ובעיקרה הקפדה ושכלול של כל מערכת ניכוי במקור. והשלישית, באמצעות העלאת הכנסות המדינה ממיסים אחרים (הנפרדים מהמס על הדלק) לאור צמיחת המשק וירידת נתוני האבטלה".

לדבריו, "הרכבים מהווים כלי עבודה לכל דבר ואין להתייחס אליהם בדרך אחרת. אם בגלל ההעלאות התכופות במחירי הדלקים, מאות אלפי עובדים לא יוכלו להשתמש ברכביהם, משמעות הדבר היא בזבוז שעות עבודה רבות ועלות גבוהה ביותר למשק. באופן מיוחד, המשמעות היא פגיעה ישירה במגזר העסקי שמנהל ציי רכב רבים לצורך אספקת מוצרים ושירותים, שעלות השימוש ברכב מהווה חלק מהותי מתקציבם השוטף."

עוד צוין כי, לין הדגיש בפני שר האוצר כי, להעלאת מחירי הדלק אפקט פסיכולוגי חזק המערער את תחושת היציבות במשק ועל כן, לדבריו, חשוב להנהיג מדיניות נכונה שתייצב את מחירי הדלק ושהודעה על מדיניות זו תצא באופן דחוף ככל האפשר. הוא הוסיף כי, העלאת מחירי הדלקים תביא גם לצמצום השימוש ברכבים, דבר שישפיע ישירות על ירידת הכנסות המדינה מהבלו על דלקים.