נחתם הסכם שיתוף פעולה ישראל-פולין

על ההסכם חתמו נשיא פולין ויו"ר התאחדות התעשיינים צביקה אורן במסגרת פורום עסקים פולין-ישראל


00:00 ,07.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא פולין ונשיא התאחדות התעשיינים חתמו על הסכם שיתוף פעולה עתידי.

החתימה התקיימה אתמול (ד') היום (ד') במסגרת פורום העסקים פולין-ישראל״ שהתקיים בתל אביב בהשתתפות משלחת עסקית שהגיעה מפולין.

המשלחת הפולנית כללה חברי ממשלה בכירים ונציגים של כ-27 חברות בתחומים שונים, כגוןכימיקלים, חקלאות, טקסטיל, יעוץ, תחבורה, הנדסה, תעשייה ביטחונית, הון סיכון ותיירות.

מטרת הביקור היתה ללמוד אודות תחומים מובילים בתעשייה הישראלית וכן לחשוף חברות ישראליות להזדמנויות השקעה בפולין.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר לשכת התאום צביקה אורן פתח את הפורום ואמר, ״הכלכלה היא הדרך הטובה ביותר בכדי לדאוג לרווחתם של התושבים בכל מדינה. הפוליטיקה רק מפריעה. לכם בפולין היתה מהפכה גדולה והפכתם ממדינה בעלת כלכלה קומוניסטית למדינה בעלת כלכלה חופשית, ואתם רק הולכים ומשגשגים. מבחינתי המטרה כעת היא שישראלים ידעו שהם יכולים ליצור שיתופי פעולה לא רק בסין ובהודו, אלא גם עם מדינות מזרח אירופה, שהכלכלה שלהן הולכת וצומחת ובעתיד הן ישתוו למדינות המערב״
.

נשיא ארגון המעסיקים של פולין אנדרזג׳ מלינובסקי: "בשנים האחרונות ישנם יחסים טובים מאוד בין ישראל לפולין. אנחנו כבר לא מופרדים על ידי ההיסטוריה, אלא מסתכלים קדימה לעבר העתיד. בשתי המדינות יש כלכלה חזקה ומשגשגת וחשוב שנשמר את הקשרים העסקיים, שיאפשרו לשנה הצדדים להמשיך ולהתפתח. אני מאמין כי הסכם שיתוף הפעולה שנחתום היום בין שני הארגונים יפתח בפנינו אפשרויות עסקיות חדשות ויחזק את הקשרים בינינו אף יותר״.