נחתם מזכר הבנות בין נשיאות הארגונים העסקיים ולשכת המסחר ארה"ב

שרגא ברוש: ההסכם שנחתם מקבע ומעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות וישרת נאמנה את המגזר העסקי במדינת ישראל


11:14 ,07.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

הארגון העסקי הגדול בעולם ונשיאות הארגונים העסקיים בישראל מעמיקים את שיתוף הפעולה העסקי והמסחרי בין ארה"ב לישראל: במפגש מיוחד שהתקיים בתחילת השבוע בין יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל, שרגא ברוש, לבין סגן נשיא בכיר של לשכת המסחר ארה"ב (U.S. Chamber of Commerce), מיירון בריליאנט, המבקר בישראל, חתמו השניים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין הארגונים.

 

מטרת המסמך: הידוק והעמקה של שיתוף הפעולה והקשרים העסקיים בין הארגונים, ובתוך כך – בין שתי המדינות. מזכר ההבנות כולל תחומים שונים בהם יתמקדו הארגונים, ביניהם: הורדת חסמי הסחר בין המדינות, השקת מחקר מיוחד בנושא קשרי הסחר בין המדינות והעמקת קשרי המסחר.

 

יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל, שרגא ברוש: ״אנו רואים חשיבות עצומה בקידום היחסים המסחריים עם ארה״ב, ומקווים שההסכם שנחתם היום ישרת מטרה זו ונזכה ליהנות מפירותיו כבר בעתיד הקרוב. מזכר ההבנות יאפשר לנו להרחיב את הסחר בין שתי המדינות ביתר קלות ויעילות, דבר אשר ישרת את האינטרסים הכלכליים והמסחריים של שני הצדדים״. 

 

סגן נשיא לשכת המסחר ארה"ב, מיירון בריליאנט: ״מזכר ההבנות מדגים את המחויבות שלנו לשותפות עם ישראל. יש לנו המון עבודה בתחום קידום ההשקעות, חדשנות ושיתוף ידע״. עוד הוסיף בריליאנט: ״כאשר מדובר על סדר גודל של כ-40 מיליארד דולר בקשרי הסחר בין המדינות, המגזר הפרטי חייב למצוא את דרך המלך להעמיק את שיתוף הפעולה – זאת גם בתקופות מאתגרות פוליטית או מדינית". בסיום הדברים אמר: "אנו מצפים לעבוד עם שרגא ברוש ונשיאות הארגונים באופן הדוק ובמידה שתייצר ערך מוסף לחברות העסקיות בישראל ובארה"ב". 

 

לשכת המסחר ארה"ב היא הגוף העסקי הגדול בעולם. הלשכה ממוקמת בוושינגטון, היא מייצגת כ-3 מיליון עסקים ופועלת בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם.