נשיא המדינה ונציגי התעשיינים במשלחת עסקית להודו

מטרת המשלחת הינה לחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות ולשפר את היקף הפעילות המסחרית. היקף הסחר בין שתי המדינות עומד על כ-2 מיליארד שקל


11:47 ,13.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא המדינה, רובי ריבלין, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, עומדים בראש משלחת עסקית מיוחדת שיצאה הבוקר (א') להודו. מטרת המשלחת, שאורגנה על ידי מכון היצוא וכוללת כ-50 אנשי עסקים ותעשיינים מכ-40 חברות, הינה לחזק את היחסים הכלכליים בין שתי המדינות ולשפר ולהעלות את היקף הפעילות המסחרית.

 

החברות שמשתתפות במשלחת מגיעות בעיקר מתחומי התעשיות הביטחוניות, החקלאות והמים, ובהן שטראוס, מקורות, בזן, אלביט, עשת אילון, גרין איי, מגל מערכות ביטחון ועוד.

 

במהלך הביקור, הנשיאים ריבלין וברוש ייפגשו עם נשיא הודו, פרנב מוקהרג'י וייקחו חלק בפורום הכלכלי של הודו - ישראל (FICCI). כמו כן הם ייפגשו בערב גאלה מיוחד עם כ-400 המנהיגים הכלכליים המובילים של הודו.

 

כמו כן ייחתמו הסכמי הבנות להגדלת היקף הסחר עם ארגון ASSOCHAM  וארגון FICCI. ארגון ASSOCHAM שהוקם בשנת 1920, הינו ארגון המעסיקים הוותיק ביותר בהודו. הארגון כולל כ-400 לשכות מסחר מקומיות ברחבי הודו והוא משרת מעל עשרות אלפי חברות הודיות.

 

מטרת הסכמי ההבנות הנה להגביר את שיתוף הפעולה בין הארגונים  במסגרתו יסתייעו הארגונים בחילופי מידע עסקי, יצירת קשרים עסקיים, אירוח משלחות, קידום מו"פ טכנולוגי בין המדינות ופתירת חסמים על מנת להגדיל את הסחר.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "הודו מהווה אתגר גדול לתעשיינים הישראלים ומשלחת זו תהיה להם הזדמנות לחזק את שיתופי הפעולה שלהם עם עמיתיהם בהודו. אין לי ספק כי ביקור זה יישא פירות וייצור קשרים כלכליים ארוך טווח, אשר יגדיל ויעמיק את קשרי הסחר בין המדינות".

 

יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי: "אין ספק כי ביקור הנשיא יסייע בחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות ויסייע בפתיחת דלתות למגזר העסקי. השוק ההודי מהווה פוטנציאל אדיר לחברות הישראליות שחלקן כבר פועלות בו במלוא המרץ. זהו שוק המספק הזדמנויות לכל ענפי התעשייה ההיי-טק והשירותים ומכיר בישראל כמעצמה טכנולוגית וחדשנית המציעה מגוון פתרונות חשובים".

 

היקף הסחר בין ישראל להודו בשנת 2016 עמד על קרוב ל-2 מיליארד שקלים. היצוא מישראל להודו בחודשים ינואר עד נובמבר 2016, עמד על כ-925 מיליון דולר (ירידה של כ-11% מתקופה מקבילה בשנת 2015). היבוא מהודו לישראל בחודשים ינואר עד נובמבר 2016 עמד על כ-620 מיליון דולר (ירידה של כ11% מתקופה מקבילה בשנת 2015.