סערה במצרים: האם נכנסו סחורות ומוצרי מזון למדינה מישראל לאחרונה?

מדיווחים בתקשורת המצרית עולה כי המוצרים נתפסו בבאסטות בשווקים ובחנויות בערים אלעריש רפיח ואלשיח' זוויד


00:00 ,14.12.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הרשות המצרית לפיקוח על יבוא ויצוא מחמד שפיק הכחיש בהודעה שפרסם את הידיעות שפורסמו בימים האחרונים במצרים, לפיהן נכנסו למצרים סחורות ומוצרי מזון שמקורם בישראל דרך נמלי הים והיבשה של מצרים בצורה חוקית.

על פי ההודעה לא הועברו דרך המכס המצרי כל דוגמאות לבדיקה במשלוחים המחויבים בכך, הן דרך מעבר ניצנה והן דרך נמלי הים המצרים.

מאידך, הבהיר הבכיר המצרי כי הוא אמון על כניסה ויציאה של מוצרים וסחורות בדרך חוקית וכי אין לו ידיעות על כניסת סחורות מישראל למצרים בדרכים בלתי חוקיות.

דבריו של הבכיר המצרי נמסרו בעקבות האשמות מטעם לשכת המסחר של אזור צפון סיני, לפיהן לאחרונה נפוצו באזור מוצרי מזון וסחורות מוברחים מישראל בכלל זה שמנת, שוקולד, שימורי חומוס גרגירים, נקניק, שמפו, סבון וקוסמטיקה הנמכרים במחירים נמוכים.

מדיווחים בתקשורת המצרית עולה כי המוצרים נתפסו בבאסטות בשווקים ובחנויות בערים אלעריש רפיח ואלשיח' זוויד. לדוגמא, קופסת שוקולד למריחה נמכרת באלעריש במחיר של 15 לירות מצריות (9 שקלים).

עוד דווח כי במקרים רבים נמחק תאריך התפוגה של המוצר בדיו שחור ונכתב תאריך אחר בכתב יד, דבר המגביר את החששות שמדובר בסחורה מוברחת אשר פג תוקפה.

בתוך כך, פתחו העיתונים במצרים במערכה הרגילה נגד המוצרים מישראל בטענה, שישראל שולחת את המוצרים המקולקלים לסיני על מנת לפגוע בפוריותם של הגברים במצרים ואף הגדילו לטעון כי חלק מהמוצרים נגועים בקרינה רדיואקטיבית מהכור בדימונה.