עיצוב, תכולה ופתרונות יצור ואספקה

נציגים של חברת המשקאות הקלים Britvic, השנייה בגודלה בבריטניה, מגיעים לישראל להתרשם מהחדשנות ומפעילות המחקר והפיתוח


00:00 ,07.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי Britvic, חברת המשקאות הקלים מהמובילות באירופה והשנייה בגודלה באנגליה, יגיעו לארץ השבוע לביקור שיימשך שלושה ימים.

הביקור יוצא אל הפועל ביוזמת מכון היצוא והנספחות המסחרית של ישראל בלונדון. מטרתו היא סדרת פגישות עם כ-14 חברות ישראליות בכדי להתרשם מקרוב מהחדשנות ומפעילויות המחקר והפיתוח הקיימות בתחום.

Britvic נסחרת בבורסה בלונדון. החברה מעסיקה כ-3,300 עובדים. בנוסף להיותה זכיינית של חברת פפסיקו, החברה מחזיקה בבעלות על 30 מותגי משקאות המשווקים לכ200 אלף נקודות מכירה בבריטניה ובאירלנד.

פעילותה הבינלאומית של BRITVIC מתפרסת על פני כ-50 מדינות, כשבשנת 2011 עמדו הכנסות על 1.3 מיליארד לירות שטרלינג.

על פי תפיסת החברה, חדשנות טכנולוגית וכניסה לפלחי שוק חדשים הם יעד אסטרטגי שיבטיח התרחבות. לפיכך יתמקד העניין בשיתוף הפעולה עם חברות ישראליות בנושאים הנוגעים לעיצוב, אריזה, תכולת המשקאות, פתרונות בתהליך הייצור והאספקה.

סמנכ"ל ומנהלת חטיבת מוצרי הצריכה במכון היצוא דפנה שטרנפלד: "אנו שמחים לפתוח דלת נוספת בפני התעשייה הישראלית ולהעניק הזדמנות יוצאת דופן לחברות בתחום תוספי מזון, משקאות ואריזה, להיפגש עם חברת ענק בסדר גודל כמו Britvic. אנו סבורים כי ביכולתה של התעשייה הישראלית לספק פתרונות יצירתיים ומתקדמים בהתאם לרוח החברה, לחזון ולערכים שלה".

הציר הכלכלי בשגרירות ישראל בלונדון נח שני: "לצד פעילות אינטנסיבית, הנעשית ליצירת שיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות ישראליות ובריטיות בתחומי התקשורת, המים, ומדעי החיים, מושם השנה דגש על הרחבת שיתופי הפעולה הטכנולוגיים בתחום מוצרי הצריכה. הנחיה זו של המינהל לסחר חוץ במשרד הכלכלה הניבה פגישה יזומה עם מנהל הפיתוח של החברה. עבודת ההכנה שנעשתה בעקבותיה, בסיוע מכון היצוא, יצרה התרשמות חיובית מאוד, ובעקבותיה הוחלט על הגעת צוות של ארבעה בכירים".

על פי נתוני מכון היצוא, יצוא המזון והמשקאות ברבעון הראשון של 2013 הסתכם בכ-247 מיליון דולר, ירידה של כ-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2012 הסתכם יצוא ענף המזון והמשקאות בכ-950 מיליון דולר.