שיתוף פעולה בתוכנית מו"פ של טכנולוגיית חלל של ישראל עם מדינת פלורידה

משרד המדען הראשי יוציא קול קורא לחברות ישראליות להשתתף בהליכים של התוכנית החמש-שנתית


00:00 ,25.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון ישיק, בשיתוף עם מדינת פלורידה, תוכנית להשתתפות במימון הליכי מחקר ופיתוח של טכנולוגיה בתחום החלל עבור חברות ישראליות העוסקות בתחום.
 
התוכנית נחתמה ואושרה במהלך השבועות האחרונים. עוד נקבע, כי היקף המימון לתוכניות מחקר ופיתוח יעמוד בשנה הראשונה על מיליון דולר לפחות, סכום שצפוי לגדול במהלך חמש השנים הקרובות שבהן התוכנית תפעל.
 
במסגרת ההסכם נקבע כי גוף היישום של התוכנית בפלורידה יהיה "ספייס פלורידה", ארגון שמפעיל תוכניות חלל ותעופה במדינה, בשיתוף התעשיות הגדולות והמובילות בתחום זה בארצות הברית ובעולם. בין השאר, אחראי "ספייס פלורידה" על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת "אמברייר" הברזילאית.
 
בלשכת המדען הראשי מתכוונים לצאת עם קול קורא לחברות ישראליות המפתחות טכנולוגיה בתחום החלל כבר במהלך חודש נובמבר. הקול הקורא יופנה לכלל החברות הפעילות בתעשייה ולא יבדיל בגודל והיקף הפעילות של החברה.
 
מלשכת המדען הראשי נמסר: "אנו מצפים לתמוך בארבעה עד חמישה פרויקטים ממומנים על ידי שתי המדינות בשנת היישום הראשונה של הפרויקט. דריסת הרגל של ישראל בתחום הזה ושיתוף הפעולה עם האזור המפותח ביותר בעולם בתחום מהווה את הבסיס שיאפשר לחברות ישראליות לייצר טכנולוגיה פורצת גבולות בתחום החלל".