תת-המזכיר האמריקאי לענייני סחר חוץ סטפן מ. סליג: "מחויבים להעמקת המסחר בין המדינות"

תת המזכיר ביקר לאחרונה בישראל ולקח חלק במפגש שולחן עגול שהתקיימה ביוזמת נשיאות הארגונים העסקיים בישראל ולשכת המסחר ארצות הברית


11:29 ,09.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

תת-המזכיר האמריקאי לענייני סחר חוץ סטפן מ. סליג התארח לאחרונה למפגש שולחן עגול עם בכירים במשק הישראלי ביוזמת נשיאות הארגונים העסקיים בישראל ולשכת המסחר ארצות הברית. במפגש השתתפה גם לשכת המסחר ישראל-אמריקה.

 

את המפגש אירח יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים בישראל שרגא ברוש והוא נערך בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב. במהלכו  דנו המשתתפים ביחסי הסחר בין שתי המדינות ובדרכים להעמיקם באמצעות מעורבות המגזר העסקי ודיאלוג שוטף בינו לבין המגזר הממשלתי.

 

המארחים עדכנו את תת המזכיר בדבר עבודת מחקר שנערכה על ידי לשכת המסחר ארצות הברית בשיתוף התאחדות התעשיינים, שהושקה לאחרונה בוושינגטון. העבודה סקרה את הסכם הסחר בין שתי המדינות, אשר לאחרונה מלאו לו 30 שנה, והמלצותיה העיקריות, הנוגעות לעדכון הסכם הסחר בין המדינות ושימור הרלוונטיות שלו גם בתקופה זו, וכן לשנים קדימה.

 

סליג ציין במפגש, כי יש לו קשר מיוחד לישראל, והדגיש: "אנו מחויבים להרחבת יחסי המסחר בין המדינות. העמקת מחויבותנו לישראל נעשית, במידה רבה, באמצעות המגזר העסקי. נקדיש תשומת לב לנושאים שהועלו במהלך המפגש".

 

ברוש: "ארצות הברית הינה אחת מיעדי היצוא המובילים של מדינת ישראל, ושאיפתנו היא להמשיך ולהעמיק את קשרי סחר אלו, שטומנים בחובם פוטנציאל כלכלי עצום לשתי המדינות. אין לי ספק כי השולחן העגול עם תת המזכיר האמריקאי, לצד הקמתה החדשה יחסית של נציגות ללשכת המסחר ארצות הברית בארץ לפני כשנה בלבד, יאפשרו את קידומה של מטרה זו, בד בבד עם העמקת הקשרים בין ארגוני הסחר של שתי המדינות".

 

לשכת המסחר ארצות הברית הינה הארגון העסקי הגדול בעולם. הלשכה ממוקמת בוושינגטון ומייצגת כ-3 מיליון עסקים. הארגון עובד בשיתוף פעולה עם גופים מקומיים בכ-100 מדינות ברחבי העולם. מנהלת הפעילות הישראלית של לשכת המסחר ארצות הברית היא עו"ד חגית גניש-גיל.