דואר ישראל: הפסד של 64 מיליון שקל בחציון למרות הגידול בהכנסות

חברת דואר ישראל מסכמת את תוצאות המחצית הראשונה של 2021: הכנסות החברה בחציון צמחו ב-11% ל-827 מיליון שקל. ההפסד צומצם לכ-64 מיליון שקל, מול הפסד של כ-163 מיליון שקל בחציון מקביל


10:23 ,29.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ההכנסות של חברת דואר ישראל בחציון הראשון של שנת 2021 אמנם צמחו ב-11% והסתכמו ב-827 מיליון שקל, מול כ-744 מיליון בחציון מקביל אשתקד, אולם הציגה הפסד של כ- 64 מיליון שקל, מול הפסד של 163 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. כך עולה מתוצאותיה הכספיות של דואר ישראל כפי שהוצגו לדירקטוריון החברה בסוף השבוע.

 

נציין כי ההפסד ברבעון השני עמד על 67 מיליון שקל מול הפסד של 58 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

 

כאמור בחציון הראשון של השנה צמחו ההכנסות ב-11% ובחברה מנמקים זאת בהתאוששות של מגזר הסחר בחציון, וחזרה להזמנות בדומה לתקופה שלפני הקורונה, בעוד שהדואר המסורתי המשיך לרדת ובנק הדואר נותר יציב.

 

מהנתונים עלה כי בחציון השני נמשכה מגמת הירידה בהכנסות מדואר וקמעונאות, בהיקף קל של כ-5%, בעקבות המשך המעבר לכלים דיגיטליים בתקופת הקורונה, המשך ירידה במשלוח מכתבים, וירידה בביצוע תקבולים ותשלומים בסניפי הדואר.

 

בחברה ציינו בהקשר זה שבניטרול ההוצאה בגין חובת מתן שירות אוניברסלי בחלוקת דואר וחבילות ברחבי הארץ, היתה החברה נמצאת ברווח נקי בחציון ראשון 2021 של 45 מיליון שקל.

 

על כך אמר חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "אחד האתגרים העצומים שעומדים בפנינו, הוא השירות האוניברסלי המחייב מתן שירות בפריסה ארצית במאות סניפים שרבים מהם אינם כלכליים, וחלוקת דואר ומכתבים יומיומית בכל הארץ.  לדבריו, השירות האוניברסלי כרוך בהוצאה אדירה ופוגע לאורך שנים ברווחיות הדואר ומייצר הפסד של כ-150 מיליון שקל מדי שנה, כאשר לולא חובת השירות האוניברסלי היה הדואר חוזר בחציון הראשון של השנה לרווח, למרות אתגרי הקורונה".

 

צאיג התייחס לנושא הפרטת החברה והוסיף: ״אנו ממשיכים במרץ בהליך הפרטת דואר ישראל ומכירת 20% למשקיע, מתוך הבנה שזו הדרך המרכזית להצמחת החברה למען עובדיה ולקוחותיה. בשבועות האחרונים נפגשנו עם מספר קבוצות משקיעים מובילות במשק, שהביעו עניין רב בדואר ובהפיכתו לשחקן מרכזי בתחומי הסחר, הפיננסיים והקמעונאות בשנים הבאות״.

 

עוד עולה כי ההפסד התפעולי בחציון הצטמצם ב-69% ועמד על 69 מיליון שקל, מול הפסד תפעולי של 117 מיליון שקל בחציון מקביל.

 

ה- EBITDA בחציון הראשון עמד על 10 מיליון שקל (1.2% מההכנסות), לעומת EBITDA שלילי בסך של כ-41 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

 

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל, סיכם ואמר: "בחציון הראשון החברה המשיכה להעמיק את קשריה עם שחקני האי קומרס הגדולים והמובילים בעולם, כאשר אתר SHEIN הסיני בחר לעבוד לראשונה עם החברה ודרכו מגיעות כיום לישראל מאות אלפי חבילות מדי חודש. בנוסף החברה הטמיעה בחציון מכונת מיון אוטומטית המאפשרת מיון של עד כ-6,000 חבילות בשעה ומצמצמת משמעותית כח אדם ומעלה תפוקות עבודה. החברה ממשיכה לפעול ליצירת תזרים מזומנים חיובי באמצעות ניהול תזרים מוקפד והמשך מהלכי התייעלות".