דואר ישראל: שנה מוצלחת עם עלייה של 27.2% בהכנסות מדואר מחו"ל

דואר ישראל רשמה בשנת 2016 רווח נקי של 48 מיליון שקל והרווח התפעולי עמד על כ-80 מיליון שקל. החברה חתמה במהלך השנה על הסכמים אסטרטגיים עם Next, Ebay ו-Gett


11:54 ,29.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון דואר ישראל אישר את הדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2016. תוצאות החברה מצביעות על שיפור מתמשך ברווחיות, לצד צמצום בהוצאות, על אף הירידה בהכנסות משירותי הדואר הפנים ארציים.

 

החברה מציינת אירועים מרכזיים בפעילות החברה בשנת 2016 בהם צמיחה של 13.9% ברווח הנקי בשנת 2016, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, גידול בתזרים המזומנים החיובי של החברה מפעילות שוטפת, שעמד בסוף שנת 2016 על 149.3 מיליון שקל, עלייה של 27.2% בהכנסות שמקורן בקבלת דואר מחו"ל, חתימת הסכמים עם שותפים אסטרטגיים, בהם Next, Ebay ו-Gett. בנוסף מציינת חברת דואר ישראל פתיחת מאות מרכזי מסירה ייעודיים לחבילות ולדואר רשום (כ-320 סך הכל בשנתיים) ומזכירה כי אושר ההסדר עם בעלי האג"ח ובית המשפט הורה על הפסקת התובענה שהגישו המחזיקים.

 

סך ההכנסות של דואר ישראל עמד בשנת 2016 על כ-1.806 מיליארד שקל, לעומת כ-1.842 מיליארד שקל בשנת 2015 – ירידה של כ-1.9% בלבד. הרווח הנקי בשנת 2016 צמח ב-13.9% ועמד על 48.3 מיליון שקל, לעומת 42.45 מיליון שקל בשנת 2015 (בנטרול הוצאה חד פעמית לפרישת עובדים, ב-2015 היה נרשם הפסד של 421 מיליון שקל). 

 

הרווח הגולמי השנתי עמד ב-2016 על כ-189 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי משקף את הצעדים בהם נקטה החברה לשיפור איתנותה הפיננסית, הבאים לידי ביטוי בעיקר בצמצום בהוצאות ההנהלה והמכירה שירדו בשיעור של כ-8% בהשוואה לשנת 2015.

 

הרווח התפעולי עמד על כ-80 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של כ-4.7%. בשנת 2016 החלה החברה להשביח ולמכור נכסי נדל"ן, אשר תרמו לרווח התפעולי כ-7 מיליון שקל, ובמקביל, בשנת 2015 נרשמה הכנסה כתוצאה מרישום חשבונאי בשל ביטול התחייבות אשר תרמה לרווח התפעולי כ-21 מיליון שקל. בנטרול נתונים אלו, הרווח התפעולי הריאלי לשנת 2016 עמד על כ-73 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ב-2015 - צמיחה של כ-16%.

 

חברת דואר ישראל מציינת כי שנת 2016 היתה שנת הסחר המקוון. בשנה זו מסרה חברת דואר ישראל כ-52 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל לישראל. כחלק מתוכנית ההבראה של דואר ישראל, שמה החברה דגש על מספר צירים מרכזיים בהם שיפור השירות, צמצום זמני ההמתנה בסניפים, צמצום זמני מסירת החבילות ואמינות השירות. כמו כן פעלה החברה ליצירת בסיס טכנולוגי לשירותים ומוצרים חדשניים, בין היתר באמצעות חתימת הסכמים עם שותפים אסטרטגיים כמו Next ו-Ebay ושיתוף פעולה עם שירות השליחים של חברת Gett. בנוסף, פעלה החברה לצמצום זמני המתנה באמצעות הרחבת שעות פתיחת הסניפים, מעבר לאמצעים דיגיטליים כמו מסרונים בעת קבלת חבילות, צ'ט עם נציג שירות בפייסבוק או באתר, ופתיחת מאות מרכזי מסירת חבילות העומדים כיום (בתוך שנתיים) על כ-320 מרכזים, בשיתוף חנויות פרטיות וכן גופים מובילים כמו שופרסל, עזריאלי, המשביר, ניו פארם ועוד.

 

שנת 2016 התאפיינה בהמשך שיפור התוצאות העסקיות של החברה על רקע יישום הסכם ההבראה שנחתם בתחילת 2015, כולל צמצום הוצאות התפעול ושיפור בתזרים המזומנים של החברה. בנוסף, נמשך השינוי בתמהיל ההכנסות, ובמסגרת זו נרשמה עלייה משמעותית בהכנסות שמקורן בקבלת פריטי דואר מחו"ל (27.2%).

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, ציין "בזכות שורה של מהלכים שביצענו במהלך השנה כמו הרחבת נקודות המסירה ללקוחות, משלוח המסרונים וחתימת ההסכמים עם השותפים האסטרטגיים השונים, ראינו שהציבור חזר להאמין בדואר ישראל. אנו נעשה הכל על מנת להמשיך מגמה חיובית זו תוך התמקדות בפיתוח מנועי הצמיחה של החברה בתחום הסחר המקוון, בנק הדואר ושירותי השליחויות והבלדרות".