חברת DHL Global Forwarding מדווחת על עלייה בנפחים לראשונה מאז 2015

החברה מדווחת על עלייה של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בנפח ההובלה האווירית אשר הגיע ל-520 אלף טון. פרנק אפל: מתמקדים במסחר האלקטרוני


11:32 ,13.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הלוגיסטיקה הענקית DHL Global Forwarding דיווחה בסוף השבוע האחרון על תוצאות הרבעון השלישי של השנה (יולי עד אוקטובר 2016).

החברה מדווחת על עלייה של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בנפח ההובלה האווירית אשר הגיע ל-520 אלף טון – ובכך מסיימים חמישה רבעונים בהם נרשמה ירידה בנפחי ההובלה האווירית.

יחד עם זאת, מחזור ההובלה האווירית ברבעון השלישי ירד ב-8.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת וגם הרווח הגולמי ירד ב-5.2% לסך של 220 מיליון יורו (241.3 מיליון דולר)

למרות שנרשם שיפור בביקוש, מדובר במספרים נמוכים לעומת חברות מתחרות בתחום כמו חברת Kuehne + Nagel שדיווחה על צמיחה של 3.8%, חברת Panalapina שדיווחה על צמיחה של 10% וחברת DSV שדיווחה על צמיחה של 84.5%, למרות ששתי החברות האחרונות נהנו מעליות בשל רכישות ומיזוגים.

חברת DHL Global Forwarding מסרה בהודעה כי "עסק חדש שרכשנו במחצית הראשונה של השנה  מתחיל להשפיע לחיוב על הנפחים המובלים, למרות שהשוק כולו נמצא במגמת ירידה, בייחוד במגזר הטכנולוגי". החברה מסרה עוד כי "מחירי התובלה האווירית נמצאים תחת לחץ בשל עודפים גדולים בהיצע ומחירי דלק נמוכים".

הכנסות החברה מפעילות השילוח ברבעון השלישי ירדו בסך של 6.3% ועמדו על 3.4 מיליארד יורו, ואילו הרווח לפני מס וריבית עמד על 63 מיליון יורו בהשוואה להפסד של 337 מיליון יורו בשנת 2015, וזאת בעקבות החלטה לרשום הפסד של 345 מיליון יורו על פרויקט IT שכשל.

החברה ציינה כי פעילותה הושפעה במהלך הרבעון משער חליפין, מחירי דלק נמוכים וכן תעריפי שילוח נמוכים בים ובאוויר.

מנכ"ל קבוצת DP DHL , פרנק אפל, ציין כי "אנחנו לוקחים תפקיד יותר ויותר דינמי בהתפתחות הסחר האלקטרוני בכל רחבי העולם וממשיכים להשקיע בפלח זה".