חברת DHL אקספרס ישראל אושרה כגורם כלכלי מאושר

החברה הוכרה כשותפה אמינה לפישוט תהליכי הסחר ולאבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית. היחידה בישראל בעלת תקן TAPA


11:08 ,17.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מההערכות לקראת עליית מערכת המכס החדשה "שער עולמי" הצטרפה DHL לתוכנית "גורם כלכלי מאושר", והוכרה על ידי המכס כשותפה אמינה לפישוט תהליכי הסחר ולאבטחת שרשרת האספקה הבינלאומית.

 

במסגרת המבדק ציין מינהל המכס לשבח את הרמה הגבוהה של מדיניות הביטחון בחברה,  שהינה היחידה בישראל בעלת תקן TAPA מרשות שדות התעופה כמו גם הסטנדרטים המחמירים הפיננסים והרגולטורים אליהם כפופה ומחויבת  DHLכחלק אינטגרלי מחברת האם דוייטשה פוסט DHL הבינלאומית.

 

יאיר ביטון, מנכ"ל DHL אקספרס ישראל, ציין כי "כחלק משרשרת האספקה של לקוחותינו אנו שואפים לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום הבלדרות".

 

ביטון ציין כי "ההכרה נותנת לנו אספקט נוסף של אמינות ופתיחות ביחסים עם המכס, וכך מאפשרת לנו להעניק ללקוחותינו את השירות המהיר והטוב ביותר. כעת ישראל מצטרפת לרשימת המדינות הארוכה שבה DHL אקספרס מוגדרת כגורם כלכלי מאושר".

 

"אני ממליץ לכל לקוחותינו היצואנים לפנות לתוכנית ולעבור את התהליך", אומר ערן לביא, סמנכ"ל תפעול אווירי, שהיה האחראי בחברת DHL על המבדק. "ההכרה כגורם כלכלי מאושר תאפשר להם לקבל הטבות כגון פטור מתצהיר יבואן, שירות הודעה מוקדמת, הקלות בבדיקות מכס ועוד. אנו נשמח לתמוך ולייעץ ללקוחות שיבקשו לעשות זאת".

 

תכנית "גורם כלכלי מאושר" (Authorized Economic Operator) מתייחסת לגורם עסקי שנבדק על ידי מינהל המכס ואושר, יחד עם שרשרת הסחר שלו, בעמידה בקריטריונים שנקבעו להשתתפות. מטרותיה העיקריות של התוכנית הן אבטחת שרשרת הסחר הבינלאומית, קביעת סטנדרטים אחידים לאבטחת שרשרת הסחר ומתן הקלות ברמה הגלובלית. לאחר ההסמכה מעניק המכס הקלות לגורם העסקי בתהליך הסחר הבינלאומי.