חברת DHL העבירה את הקרנף אליסקה לטנזניה

הקרנפית מגזע שחור, הנחשב זן נכחד, הועברה בטיסה ישירה במטוס מטען ייחודי שתצורתו הוסבה להתאים להעברתה. צוות של 40 מומחים מטעם החברה התגייס לפרויקט


11:18 ,30.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת DHL השלימה לאחרונה פרויקט מרשים ומאתגר שכלל את העברת הקרנפה אליסקה ממקום הולדת בגן חיות בצ'כיה אל טנזניה, מקום בו בני מינה חיים דרך כלל. אליסקה בת השלוש, שהיא קרנף שחור ממין נקבה, תחיה בשמורת טבע שהוקמה במאמץ לשמר את הגזע הנכחד. קרנפים מזן שחור נחשבים נדירים ביותר והם זן נכחד. כיום מוערך כי קיימים רק 800 חיות מהזן הזה בעולם כולו.

 

על מנת להבטיח נוחות מרבית לחיה הנדירה, ועל מנת להפוך את המסע לקצר ככל האפשר, חברת DHL הקדישה לטובת המסע מטוס מטען של בואינג מדגם 757-200.

 

פרויקט ההטסה המורכב של אליסקה כלל צוות של 40 מומחים מטעם DHL בתחום הובלה אווירית, הובלה קרקעית, עמילות מכס בחמש יבשות שונות.

 

אליסקה, הקרנף השחור ממין נקבה, אשר שוקלת 900 קילו, נולדה בגן החיות בצ'כיה בשנת 2012. מבצע העברתה כלל הובלה יבשתית להאב של חברת DHL בלייפיציג, גרמניה, שם היא הועלתה על מטוס מטען מסוג בואינג 757-200 שתצורתו הותאמה במיוחד להובלת חיות, והוטסה בטיסה ישירה של 6,500 קילומטר לשדה התעופה של העיר קילימנג'רו בטנזניה. משם אליסקה הועברה במשאית לבית החדש ולוותה בחמש מכולות מצויידות במזון ומים צידה לדרך. כמו כן ליווה אותה וטרינר הנחשב מומחה מספר אחת לקרנפים שחורים.