חברת Kuehne + Nagel מתכננת לפטר כרבע ממצבת כ״א

בעל המניות המרכזי בחברת הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי ציין כי החברה תקצץ כ-20 אלף משרות בחודשים הקרובים. קלאוס-מייקל קונה: ״השאלה המכרעת היא האם כלכלת העולם תתחיל להתאושש באופן הדרגתי בחודש יוני?״


12:03 ,26.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת השילוח הבינלאומית השנייה בגודלה בעולם מתכננת לפטר כרבע ממצבת כוח האדם שלה. כך עלה בראיון שערך בעל המניות המרכזי בחברה, קלאוס-מייקל קונה, עם עיתון גרמני ביום שבת האחרון. במהלך הראיון ציין מר קונה כי קרוב לוודאי שהחברה תקצץ כ-20 אלף משרות כאשר סניפי החברה בארה״ב צפויים לספוג את הפגיעה הקשה ביותר – זאת בעיקר בשל העובדה שבארה״ב אין אפשרות של הוצאות העובדים לחל״ת.

 

מר קונה, שהינו גם אחד מבעלי המניות הבולטים בחברת הספנות Hapag Lloyd, ציין כי מצבת כוח האדם של חברת הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי, המונה כיום כ-83 אלף עובדים, תיחתך בכ-20 עד 25 אחוז בחודשים הקרבים. ההנחה היא כי עובדי המרלו״גים הם אלה שצפויים לספוג את עיקר הפגיעה.  

 

הוא הוסיף כי בעקבות משבר הקורונה צפויה לעסקים שנה עגומה מבחינה כלכלית, וציין כי חברת השילוח הבינלאומי צפויה לקבל מכה קשה בעקבות הטרנדים החדשים לטובת פעילות אזורית והאטה בפעילות הגלובלית.

 

מר קונה ציין בראיון שערך עם העיתון הגרמני Die Welt (״העולם״) כי ״אנחנו נצא מהמשבר הזה קטנים יותר. רגע האמת יגיע בחודשים אפריל עד יוני. הנפחים המשונעים ירדו בצורה משמעותית. השאלה המכרעת היא האם כלכלת העולם תתחיל להתאושש באופן הדרגתי בחודש יוני?״.