קולגייט-פלמוליב הכריזה על השקת תוכנית ייעול עולמית חדשה בהיקף של 200 עד 300 מיליון דולר, שתתפרס על פני שלוש שנים ותתמקד בעיקר בשדרוג שרשרת האספקה של החברה. כך הודיע סמנכ״ל הכספים של החברה, סטנלי סוטולה, במהלך שיחת משקיעים שנערכה ב-1 באוגוסט.
במקביל, התוכנית תכלול גם ארגון מחדש של מבנה הפעילות בתחומי הטיפוח האישי והביתי, וזאת במטרה לצמצם הוצאות תקורה ולשפר את היעילות התפעולית. ״לא ניכנס לפרטים בשלב הזה, אך מדובר בשילוב של אופטימיזציה של שרשרת האספקה ובחינה של הקצאת משאבים באזורים שבהם ניתן לייעל״, הסביר סוטולה.
בדומה לחברות ייצור רבות אחרות, קולגייט-פלמוליב רואה בשרשרת האספקה מנוע מרכזי להגברת פרודוקטיביות, להפחתת עלויות ולשיפור התפעול. מהלך דומה הוכרז לאחרונה גם על ידי פרוקטר אנד גמבל, שהציגה תוכנית ארגון מחדש של רשת הייצור שלה למשך שנתיים.
התוכנית הנוכחית מגיעה פחות משנה לאחר שקולגייט-פלמוליב השלימה מהלך התייעלות שנמשך כשנתיים, וכלל בין היתר שדרוג של שרשרת האספקה לצורך הפחתת עלויות מבניות - כך לפי הדו״ח השנתי האחרון של החברה.
אולם, המציאות הכלכלית כיום שונה מזו ששררה בסוף שנת 2024, עם סיום תכנית הייעול הקודמת. ״קולגייט-פלמוליב מתמודדת עם עלויות תנודתיות וגוברות הנובעות מעליית מכסים, מחירי חומרי גלם ואריזות גבוהים יותר, ואינפלציה נמוכה בקטגוריות מסוימות - מה שמגביל את האפשרות לגלגל את העלויות אל מחירי המדף״, אמר מנכ״ל החברה נואל וואלאס.
לדבריו, שרשרת האספקה של החברה נדרשת כעת להגיב במהירות לשינויים בדפוסי הביקוש, הנובעים מחוסר ודאות צרכנית. כך למשל, יש צורך לבצע התאמות כאשר צרכנים מחליפים בין חבילות מרובות יקרות יותר לבין יחידות בודדות או קטנות וזולות יותר. ״אנחנו יכולים לנצל את רוחב היריעה, החוסן והגמישות של שרשרת האספקה הגלובלית שלנו כדי להגיב לשינויים בהעדפות הצרכנים״, הדגיש וואלאס.
במסגרת פרסום תוצאות הרבעון השני, קולגייט-פלמוליב עדכנה מטה את תחזית עלויות המכס לשנת 2025 - מ-200 מיליון דולר כפי שהוערכו בשיחת האנליסטים של הרבעון הראשון, ל-75 מיליון דולר בלבד. לפי החברה, ההערכה המעודכנת מתבססת על המכסים שהוכרזו ואושרו עד ל־31 ביולי.