מטריקס הטמיעה מערכת WMS בשטראוס מים

המערכת הוטמעה במרכז הלוגיסטי של שטראוס בקיבוץ נתיב הל״ה בעמק האלה, וזאת בעלות של כמיליון שקל. הפרויקט החל במאי 2021 נמשך כשמונה חודשים ועלה לאוויר בינואר 2022


11:44 ,17.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מטריקס הטמיעה מערכת WMS (Warehouse Management System) בחברת שטראוס מים במרכז הלוגיסטי שממוקם בקיבוץ נתיב הל״ה בעמק האלה. המערכת מאפשרת לשטראוס מים לייעל את תהליכי הלוגיסטיקה ואמינות המלאי שלה ולהגדיל את מגוון המוצרים והשירות אותם היא רוצה להעניק ללקוחותיה. הפרויקט החל במאי 2021, נמשך כשמונה חודשים ועלה לאחרונה לאוויר בינואר 2022. עלותו נאמדת בכמיליון שקל.

 

המרכז הלוגיסטי של שטראוס מים נוהל עד לפרויקט זה באמצעות מערכת ERP שניהלה את כל הפעילות התפעולית של המרלו״ג באמצעות ניירת ועל בסיס לוגיקה ישנה שהוגדרה בקבצי אקסל וחישובים ידניים. מתוך הדרישות להתייעלות תפעולית והגדלת היקף הפעילות של המרלו״ג, עלה הצורך בהכנסת מערכת תפעולית חדשנית לניהול המלאי, תפעול הלוגיסטיקה וקו חידוש המוצרים של שטראוס מים. על מנת לתת את המענה הראוי לכך, הטמיעה מטריקס בחברה פתרון בשם WMS EXPERT של חברת Made4Net.

 

המעבר לעבודה עם מערכת WMS מאפשר לשטראוס מים להתייעל משמעותית בתהליכים לוגיסטיים ועל ידי כך להגדיל את מגוון המוצרים שלה, להוסיף יכולות שירות ללקוחותיה ולנהל את המלאי ברמת זמינות ואמינות גבוהה מאוד. בנוסף, במרלו״ג ישנו מגוון פריטים גדול מאוד שבחלקו מנוהלים מספרים סיריאלים שמצריכים מעקב מאוד קפדני ומפורט משלב הכניסה למחסן ועד לשלב הניפוק ללקוח הקצה. המערכת החדשה מאפשרת כיום לשטראוס מים לבצע את ניהול הסיריאלים ברמה מפורטת באופן ידידותי למשתמש ובגמישות מרבית, ומייצרת זרימה חלקה של תהליכי העבודה תוך שמירה על רמת העקיבות הדרושה.

 

המערכת משמשת בעיקר את עובדי ומנהלי המרכז הלוגיסטי, כאשר התפעול של כל התהליכים של ניהול ותפעול האתר נתמכים כיום על ידי פתרון ה-WMS EXPERT, כשהם מתבצעים באופן דיגיטלי ויעיל הרבה יותר מבעבר. בתוך סל הפעולות המגוונות שמבוצעות על גבי המערכת, המרכז הלוגיסטי של שטראוס מים מספק לטכנאי החברה את כל הציוד לו הם נדרשים לקראת כל יום עבודה וכן במרלו״ג מתבצעות עבודות שמטרתן להשמיש מכשירים ישנים או תקולים כדי להחזירם לשימוש.

 

רועי דר, מנהל אגף WMS במטריקס: ״מטריקס ניסיון רב שנים ביישום והטמעה של מערכות WMS בענף האביזרים וחלקי החילוף. בפרויקט מסוג זה, כמו בשטראוס מים, היתרונות של גמישות המערכת ביחד עם הניסיון של מטריקס באים לידיי ביטוי בכל תהליכי העבודה במרלו״ג. הידע הרב והגמישות הטכנולוגית של מערכת ה- WMS Expert, נותנים ללקוחות שלנו תחושת ביטחון בהצלחת פרויקט מורכב מעיין זה ומשפרים משמעותית את אמינות המלאי והשליטה בידע ובתהליכי העבודה במרלו״ג, אשר מביאה להתייעלות משמעותית בכל מערכי התפעול״.

 

צפריר עזרא, מנהל מערכות מידע בשטראוס מים: ״כחלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה על כלל רבדיה, אל מול לקוחות הקצה, השותפים השונים ועובדי החברה הטמענו את מערכת ה-WMS  אשר תוסיף יכולות דיגיטליות, יעילות בניהול המלאי, ניפוק המוצרים השונים וחוויית לקוח טובה יותר״.