ממשלת מצרים מתכננת להקים אזורים לוגיסטיים בסיני

בכוונת הממשלה להקים מרכזים לוגיסטיים בצפון סיני, כמו גם במרכזה או בדרומה, כך שהם יספקו מגוון רחב של סחורות, חומרים וסחורות לאזרחי האזור, וזאת לאור התנאים הבטחוניים הקיימים


09:11 ,10.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר מוסטפא מדבולי, ראש הממשלה המצרית, קיים אתמול ישיבה שדנה באפשרות הקמת אזורים לוגיסטיים בתוך סיני, וזאת כדי להקל את אספקת צרכי האזרחים בסחורות שונות, לאור התנאים הביטחוניים הקיימים. הישיבה נערכה בנוכחות ד״ר עלי אלמצילחי, שר האספקה והסחר הפנימי, ד״ר עאסם אל-ג׳זאר, שר השיכון, השירות והקהילות העירוניות, וכן פקידי הרשויות הרלבנטיות.

 

מדבולי אמר במהלך הדיון שבכוונת הממשלה להקים מרכזים לוגיסטיים בצפון סיני, כמו גם במרכזה או בדרומה, כך שהם יספקו מגוון רחב של סחורות, חומרים וסחורות. ראש הממשלה הוסיף כי המרכזים הלוגיסטיים הללו ינוהלו בפיקוח ממשלתי, במטרה להקל על הסוחרים להשיג את הסחורה הנדרשת בנקודות ההפצה ואז להפיץ אותה בכל רחבי סיני. ראש הממשלה הדגיש כי ישנם מודלים  מוכנים עבור המרכזים הלוגיסטיים ואפשר להתחיל ביישום מיידי.

 

בהקשר זה ציין שר האספקה כי ייבחרו המקומות המתאימים ביותר להתחיל ביישום האזורים הלוגיסטיים אלה.

 

ד״ר עאסם אלג׳זאר אמר כי ישנה הצעה שאחד האזורים יוקם בנקודת החיבור בין ציר ״30 ביוני״ ו״מנהרות 3 ביולי״. לאזור כזה תהיה חשיבות אסטרטגית, במיוחד מכיוון שיש תכנית להקים אזורי פיתוח בנקודה זו.

 

במהלך הפגישה הוצע להקים את אחד המרכזים הלוגיסטיים בעיר ״סלאם״, מזרחית לפורט סעיד, וכן מקום נוסף באזור ״עמק הטכנולוגיה״ להקמת מרכז לוגיסטי במקום, ואזור שלישי מצפון לראס סידר.