מתקפת סייבר על קבוצת גולד בונד

גם היום, יומיים לאחר התקיפה, לקוחות החברה מתקשים לאתר את המכולות שלהם או לשחרר אותן עקב העובדה כי לא כל מערכות המחשוב חזרו לאוויר. גולד בונד בתגובה: פועלים להחזיר את העבודה לסדרה, בצורה בטוחה ובהקדם האפשרי״


10:18 ,02.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום שני האחרון בוצעה תקיפת סייבר כנגד אתרים ישראלים העוסקים במתן שירותי לוגיסטיקה ושילוח בינלאומי. היקף התקיפה טרם התברר במלואו אולם נודע כי קבוצת גולד בונד, אשר מפעילה מסוף מטענים ומחסנים באשדוד, היתה בין הקורבנות הבולטים.

 

גולד בונד פרסמה בהודעה לבורסה כי ״החברה זיהתה גורם זר בלתי מורשה אשר חדר למערכת המחשוב והמידע של החברה ופועל לשבש את הפעלת מערכותיה של החברה או להוציא מידע ממערכות אלה״.

 

נציין כי גם היום, יום ד׳, יומיים לאחר התקיפה, לקוחות החברה מתקשים לאתר את המכולות שלהם או לשחרר אותן עקב העובדה כי לא כל מערכות המחשוב חזרו לאוויר. על פי תמונה שהופיע באתר החברה בעת התקיפה מסתמן כי מדובר בהאקרים פרו-פלסטיניים המנסים למשוך תשומת לב למאבקם.

 

עוד הודיעה החברה כי יחד עם רשות הסייבר הלאומי וגורמים מקצועיים חיצוניים נוספים היא פועלת לאתר ולסכל את החדירה למערכותיה. החברה הודיעה כי מרבית מערכות המחשוב של החברה מושבתות, לרבות בשל פעולות יזומות בהן נקטה החברה, וכי הוא פועלת לצמצם את היקף הנזקים הנגרמים בשל הפגיעה בשירות ללקוחות החברה. גולד בונד דיווחה כי היא לא נדרשה לשלם כופר.

 

מחברת גולד בונד נמסר כי ״בעקבות מתקפת סייבר החברה ביצעה השבתת מגן יזומה למערכות המחשוב השונות. החברה נמצאת בקשר רציף עם מטה הסייבר הלאומי ופועלת עם צוותים מקצועיים בכירים במטרה להחזיר את העבודה לסדרה, בצורה בטוחה ובהקדם האפשרי״.