נחנך פרויקט הדגל של דואר ישראל - מרכז הסחר המקוון במודיעין

המרכז, הפרוש על פני כ-18 דונם ומעסיק כ-250 עובדים, ערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה הודות למערכת טכנולוגית חדשנית. דני גולדשטיין: נגיע לכ-100 מיליון חבילות בשנת 2020, תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע״מ


12:31 ,12.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דואר ישראל השיקה היום (ג') את מרכז הסחר המקוון במודיעין. זהו מרכז המיון הארצי לחבילות של דואר ישראל הפרוש על פני כ-18 דונם באזור התעשייה במודיעין, וערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה. היקף ההשקעה במקום מוערך בכ-100 מיליון שקל עד 2020, כולל שכירות הנכס, ההשקעה בציוד ובטכנולוגיה במקום. מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל הוא אחד המתקדמים בתחומו בעולם, וערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה, ויחליף את שיטת המיון שהתבצעה ברובה באופן ידני. במרכז המיון המקוון עובדים כ-250 עובדים.

 

מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל, אשר בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של קטלוג ופענוח חבילות, שיקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות.

 

במקום הותקנה בימים אלה מערכת לקריאת פריטים (OCR - Optical character recognition) המספקת פתרון היקפי לסריקה וקריאת מאות אלפי החבילות העוברות במקום מדי יום. מערכת המידע החדשה כוללת יכולות פענוח של המידע הקיים על החבילה. פענוח המידע מבוצע לאחר צילום פני החבילה ונותן זיהוי של כתובת היעד ומספר הטלפון של הנמען. מדואר ישראל נמסר כי המערכת תאפשר שיפור משמעותי בקריאת החבילות במרכז הסחר המקוון ותקטין משמעותית טעויות אפשריות. המערכת הותאמה ופותחה על ידי חברת מלם תימ בשיתוף TIS, כאשר הפרויקט נוהל ומופעל על ידי אגף מערכות מידע בדואר.

 

בדואר ישראל סיפרו על שדרוג הליך הקליטה והמיון וציינו כי עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג, שם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג, משם עבר למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה, לאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו׳). כך עמד משך מסירת הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 5 עד 7 ימים בממוצע.

 

בתהליך החדש הפריט נוחת בנתב"ג ומגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש במודיעין. שם הוא עובר תהליך שיקוף ביטחוני, מכס, צילום מדבקת הפריט ופענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן מאותרים פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים, המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם, ומופקת מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז נשלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט. לדברי דואר ישראל, תהליך זה מקצר את משך מסירת הפריט ל-48 שעות בממוצע משלב הנחיתה.

 

שר התקשורת, ח"כ איוב קרא אמר היום: "דואר ישראל הוא תשתית לאומית וגורם משמעותי בהורדת יוקר המחייה. ביחס לגודל האוכלוסייה, ישראל היא מעצמת קניות באינטרנט, וחובתה של ממשלת ישראל להוריד את יוקר המחיה ולאפשר ליותר לקוחות מהשכבות החלשות לקנות בזול מוצרים״.

 

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "הסחר המקוון הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלנו, אשר יפצה בעתיד על הירידה בתחום המכתבים. דואר ישראל הוא גוף הריטייל הגדול בישראל כיום עם מעל 1,000 נקודות מסירה, מה שאומר פוטנציאל עסקי רב. אנו רואים שיותר ויותר לקוחות פרטיים ועסקים חזרו לעבוד איתנו ויותר מזה אף הרחיבו את פעילותם".

 

"השנה", הוסיף גולדשטיין, "נחלק כ-60 מיליון חבילות כאשר הקצב רק הולך וגדל משנה לשנה ויגיע לכ-100 מיליון חבילות בשנת 2020. אנו תומכים בהעלאת תקרת הפטור ממע"מ ל-200 דולר אשר תאפשר הזמנת יותר חבילות ותוריד חסמים רבים גם בקרב אוכלוסיות חלשות. ההערכה שלנו שהעלאת תקרת הפטור ממע"מ תגרום לגידול משמעותי בהזמנת חבילות ותגיע ל-300 מיליון חבילות בשנת 2025".