המשק היצרני חזר להתכווצות

מדד מנהלי הרכש והלוגיסטיקה מצביע על התכווצות לאחר שלושה חודשים של מגמת התרחבות, כשהערך הנמדד בחודש עומד על 41.8%


11:23 ,21.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל, שנערך ביחד עם המחלקה הכללית של בנק הפועלים בראשות פרופ' ליאו ליידרמן, מצביע החודש על התכווצות, לאחר שלשה חודשים של מגמת התרחבות.

 

הערך שנמדד החודש עומד על 41.8% לעומת ערך של 50% המפריד בין התכווצות להתרחבות, ירידה של 2.6%, רכיב תפוקות הייצור נמצא עדיין בהתרחבות לעומת רכיב המחירים שממשיך החודש להימצא בהתכווצות.

 

ארצות הברית: הפעילות הכלכלית של המגזר היצרני ממשיכה להתכווץ זה החודש השלישי. החודש נצפה שלא שינוי בעוצמת ההתכווצות. החודש נמדד ערך של 48.2%, בדיוק כמו הערך שנמדד בחודש הקודם. הכלכלה האמריקאית ממשיכה זה החודש השמונים ברציפות במגמת התרחבות.

 

המשק היצרני האנגלי: הפעילות הכלכלית ממשיכה זה החודש ה-34 ברציפות להימצא במגמת התרחבות. החודש נצפתה התעצמות בעוצמה של מגמת ההתרחבות, עליה של 1% לעומת החודש הקודם.

 

יו"ר ארגון מנהלי הרכש משה יחזקאל מוסר שהמדד נערך על ידי עשרות חברי הארגון, מנהלי רכש הפזורים בחברות שונות בכל הארץ ששולטים בחברות על הביצועים, המחירים והרכש בסכומים של מאות מיליוני שקלים בשנה בישראל, מדד מנהלי הרכש הוא כלי חשוב ומהימן לכל מקבלי ההחלטות הכלכליות בישראל.