לשכות המסחר לשר האוצר: תשלום מיידי לספקי מערכת הבריאות

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר לשר האוצר בדרישה שלא יחריגו את מערכת הבריאות מתשלום לספקיה, כפי שנעשה עד כה. אמיר שני: כיום מוסדות רפואיים משלמים לספקים בשוטף פלוס ככל העולה על רוחם


12:31 ,26.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הודעת האוצר על הקלות תזרימיות – בהיקף 1.3 מיליארד שקל ותשלום מיידי לספקים, פנינו הבוקר אל שר האוצר בדרישה שלא יחריגו את מערכת הבריאות מתשלום לספקיה, כפי שנעשה עד כה.

 

מאיגוד לשכות המסחר נמסר כי ״כיום מוסדות רפואיים משלמים לספקים בשוטף פלוס ככל העולה על רוחם, ואף ישנו מוסד שמשלם בשגרה שוטף + 180 ובשל משבר הקורונה טען כי לא קיבל תקצוב ממשרד האוצר ומועדי התשלום שלו עומד כיום על שוטף + 300, קרי, שוטף + 10 חודשים.

 

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, כתב הבוקר לשר האוצר ליברמן בעקבות ההקלות התזרימיות כי ״אנו מבקשים להזכיר לשר שספקי מערכת הבריאות ובכללם ספקי תרופות וציוד רפואי הוחרגו מחוק מוסר תשלומים לספקים 2017 ועד ימים אלו כשלו משרדי האוצר והבריאות בשילובם בחוק זה״.

 

שני מוסיף וכותב כי ״לאחר דיונים רבים בוועדת הכלכלה ואף עתירה שהוגשה לבג״ץ, הניח משרד הבריאות תקנות מצומצמות ביותר לשילוב מיעוט הספקים של מערכת הבריאות בחוק מוסר תשלומים לספקים. עפ"י ההצעה לא שולבו בחוק ספקי תרופות ויבואנים של ציוד רפואי. ועדת הכלכלה דרשה לקבל הצעה מרחיבה יותר אולם זו טרם הונחה.

 

״לדאבוננו, כיום מוסדות רפואיים משלמים לספקים בשוטף + ככל העולה על רוחם, יש מוסד שמשלם בשגרה שוטף + 180 ובשל משבר הקורונה טען כי לא קיבל תקצוב ממשרד האוצר ומועדי התשלום שלו עומד כיום על שוטף + 300 (שוטף + 10 חודשים!!!).

 

״אסור לשכוח ספקים חשובים אלו במתווה של תשלום מיידי לספקים. אני מבקש ממך שגם ספקי מערכת הבריאות, כולם, אלו שפעלו ללא לאות בשנתיים האחרונות להביא למדינת ישראל את כל הנדרש על מנת למגר את המגפה ולהציל חיים יזכו בתשלום מיידי במסגרת המתווה שגיבשת״.