מדד מנהלי הרכש: המשך התרחבות חודש רביעי ברציפות

מדד מנהלי הרכש והלוגיסטיקה לחודש אוקטובר 2016 ממשיך זה החודש הרביעי ברציפות על התרחבות בפעילות התעשייתית. המדד ירד ב-1 נקודות לרמה של 51.1 נקודות


13:25 ,16.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של ארגון ובנק הפועלים ירד ב-1.0 נקודות לרמה של 51.1 נקודות. רמת המדד מצביעה זה החודש הרביעי ברציפות על התרחבות בפעילות התעשייתית. רכיב ההזמנות ליצוא ורכיב תפוקות הייצור עלו החודש ונמצאים במגמת התרחבות, אך ברכיב ההזמנות המקומיות נרשמה החודש ירידה של 5.0 נקודות והוא עבר למגמת התכווצות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan, עלה בחודש אוקטובר לרמה 52.0 נקודות. רמת המדד מצביעה על עלייה בייצור התעשייתי הגלובלי בחודשים האחרונים. מדדי מנהלי הרכש מצביעים על התרחבות הפעילות בארה"ב ובגוש האירו. בארה"ב עלה מדד ה- ISM לרמה של  51.9 נקודות, ובגוש האירו עלה המדד לרמה של 53.5 נקודות. באסיה ניכרת התרחבות בפעילות התעשייתית וגם החודש נרשמה עלייה בפעילות הייצור ביפן, בסין ובהודו. בברזיל, למרות השיפור שנרשם בחודשים האחרונים, רמת המדד מוסיפה להצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית.

 

משה יחזקאל, יו"ר ארגון מנהלי הרכש, מציין: מדד מנהלי הרכש ירד בחודש אוקטובר, אך רמת המדד עדיין מצביעה על התרחבות בפעילות. החודש נרשמה במדד מגמה מעורבת כאשר רכיב הביקושים המקומיים ירד ואילו רכיב הביקושים ליצוא עלה. נתוני המשק שמפרסמת הלמ"ס מעורבים גם הם: נראה כי הצריכה הפרטית ממשיכה להתרחב אם כי בקצב איטי יותר, ואילו היצוא התעשייתי שב לרדת. מדדי מנהלי הרכש בעולם, ובעיקר באירופה, שותפת הסחר העיקרית של ישראל, מצביעים על התרחבות בפעילות, ואלו תומכים להערכתנו בהתרחבות הפעילות במגזר התעשייה בישראל.