מדד מנהלי הרכש: ירידה של 0.7% בחודש אפריל

מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה ובנק הפועלים ירד לרמה של 54 נקודות. עם זאת המדד מצביע זה החודש החמישי ברציפות על התרחבות בפעילות. רכיב ההזמנות המקומיות עלה בחודש אפריל ב-3.5 נקודות


11:59 ,21.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של ארגון מנהלי רכש ולוגיסטיקה ובנק הפועלים לחודש אפריל 2018 ירד ב-0.7 נקודות לרמה של 54 נקודות. עם זאת, המדד מצביע זה החודש החמישי ברציפות על התרחבות בפעילות. רכיב ההזמנות המקומיות עלה החודש ב -3.5 נקודות. מרבית רכיבי המדד ירדו החודש, אך רמתם נותרה מעל 50 נקודות. כך לדוגמה, רכיב ההזמנות ליצוא ירד החודש ב-7 נקודות, לאחר עלייה של 8.6 נקודות בחודש קודם. רכיב ההזמנות ליצוא נותר מעל 50 נקודות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP Morgan נותר יציב בחודש אפריל 2018 ברמה של 53.5 נקודות. מדדי מנהלי הרכש בעולם נמצאים עדיין ברמות גבוהות ביחס לעבר, אם כי במרבית המדינות נרשמו ירידות קלות.

 

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי מדד מנהלי הרכש בישראל ממשיך להצביע על התרחבות בפעילות, זאת בדומה למרבית המדינות בעולם. עם זאת, נתוני הלמ״ס לפעילות ענף התעשייה מצביעים על רפיון מסוים בחודשים האחרונים. היצוא התעשייתי נותר קפוא מזה כשלושה חודשים, לאחר מגמת עלייה במחצית השנייה של 2017. העלייה המהירה ביבוא חומרי הגלם נבלמה אף היא. אנו מעריכים כי הפעילות בענף התעשייה תתרחב בהמשך השנה בהשפעת הרוח הגבית מהכלכלה העולמית, ואולי גם מהפיחות המסתמן בשער השקל מול סל המטבעות.

 

עוד נמסר כי בחודש אפריל כל הרכיבים המרכזיים והחשובים של המדד נמצאים בהתרחבות כולל רכיב מחירי חומרי גלם. רכיבי זמני האספקה ממשיכים גם החודש להימצא בהתכווצות.