חברת GCX: זינוק של 13% בהיקף הרכישות ברבעון השלישי

חברת הבלדרות הישראלית מציינת כי היקף הרכישות ברבעון השלישי הסתכם בכ-6.9 מיליון דולר, גידול של כ-13% בהשוואה לרבעון הקודם. עוד עולה מנתוני הרכישות שהופצו דרך החברה כי 27.5% מהרכישות הן בשווי גבוה מסף המס


14:02 ,31.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הבלדרות הישראלית GCX מפרסמת הבוקר את נתוני סחר האון ליין ברבעון השלישי של 2017, המתייחס לרכישות של הציבור הישראלי באתרים הבינלאומיים. הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים המופצים בישראל באמצעות GCX בלבד.

 

מהחברה נמסר כי הנתון הבולט ביותר ברבעון האחרון הוא זינוק של 13% בהיקף הרכישות בהשוואה לרבעון קודם, והם הסתכמו ברבעון זה בכ- 6.96 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון הראשון השנה מדובר בזינוק משמעותי יותר של כ- 22%.

 

מהנתונים עולה כי ערך עסקה ממוצעת ברבעון השלישי הסתכם ב-88 דולר, גידול של כ-6% בהשוואה לרבעון הקודם. עוד עולה מהנתונים כי 27.5% מהעסקאות היו בשווי גבוה מ-75 דולר, סכום המהווה את סף החבות במס למוצרים ביבוא אישי, בהתאם לחוק. על פי תקנות רשות המסים רכישות מחו"ל בסכומים גבוהים מ-75 דולר מחויבות במכס ובמע"מ, וכן בעלות דמי טיפול בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות השילוח.

 

מהנתונים שנאספו במחלקת המחקר של GCX עולה עוד כי כ-53.5% מהרכישות נעשו באתרי סחר שמקורם בארה"ב, ובכלל זה ebay, אמזון ואחרים, נתון דומה לרבעון הקודם. 33% מההזמנות נעשו מאתרים בריטיים, לרבות מותג האופנה הפופלרי בישראל ASOS, נתון המהווה גידול של כ-12% ברכישות מהשוק הבריטי בהשוואה לרבעון הקודם. יתר ההזמנות הן מיעדים במזרח כגון הונג קונג וסין וכדומה. מנתוני GCX עולה עוד כי רק כ-2% מההזמנות הן מאתרי סחר בינלאומיים בטורקיה.

 

לגבי זמני המסירה של המשלוח ללקוח, נתוני מחלקת המחקר של GCX מתייחסים מהגעת המשלוח לנתב"ג ועד למסירה ללקוח בביתו. על פי נתוני החברה 89% מהרכישות נמסרות ללקוח בתוך השבוע הראשון שלאחר הגעת המשלוח לישראל, וכ-10% נמסרות במהלך השבוע השני, נתונים זהים לנתוני הרבעון הקודם. מהנתונים עולה כי רק כ-1% מהמסירות מתעכב מעבר לכך וההסבר נעוץ בדרך כלל בנתונים שגויים של המזמין או עיכובים רגולטוריים שונים.

 

אירית קריאף, יו"ר ומנכ"לית GCX, ציינה היום כי ״מאז ראשית השנה יש גידול עקבי ומתמשך בכמות ההזמנות מחו"ל. בין היתר, ישנם קהלים חדשים של ישראלים שמצטרפים לקהילת הסחר האלקטרוני לרבות בהזמנת טלפונים סלולריים וגאדג'טים טכנולוגיים שונים״.

 

לדברי קריאף, ״שנת 2017 צפויה להיות שנת שיא בהיקף הרכישות בסחר אלקטרוני של ישראלים מאתרים בינלאומיים, ולהערכתנו הגידול השנתי צפוי להסתכם בכ-20%״.

 

קריאף הוסיפה עוד כי ״הגידול המואץ הביא אותנו ב-GCX להשקעה משמעותית בהרחבת מערך שירות הלקוחות, תוך הטמעה של כלים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים ללקוח שירות מעקב אישי אחר תהליכי הקבלה של החבילה שהזמין ושיפור חווית השירות״.

 

מחברת GCX נמסר כי היא מספקת כיום למעלה מ-50,000 משלוחים מדי חודש, ומשמשת גורם שילוח בינלאומי לעשרות רבות של אתרי סחר ברחבי העולם.