קבוצה עם חזון

קבוצת כסלו צועדת לכיוון עידן חדש. "כסלו תובלה וסחר" אותה הקים צביקה גרינברג ב-1986 התרחבה והפכה למעצמת לוגיסטיקה, לצד תחומים רבים נוספים. צירופה של חברת VASM המתמחה באריזות ייחודיות לתעשייה וחפצי אמנות השנה, מהווה יתרון נוסף בפעילות העסקית של הקבוצה וגם ע


00:00 ,15.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת כסלו שתחילתה כחברת שילוח קטנטונת בת 5-6 עובדים, בדירה קטנה בגבעתיים ובהמשך ברחוב בן אביגדור בדרום תל אביב, הפכה לקבוצה גדולה ובה 13 חברות שונות ומאות עובדים. ההתפתחות של כסלו בשנתיים האחרונות מצריכה מהבעלים של הקבוצה ומקימה, צביקה גרינברג, לעשות שינויים מבניים כדי ליצור קבוצה מלוכדת שתספק ללקוחותיה את מלוא השירותים הלוגיסטיים בשרשרת האספקה, תחת קורת גג אחת, בצורה הראויה והאיכותית ביותר. גרינברג, נשיא ומנכ"ל הקבוצה, יוזם רעיונות חדשניים לקידום העסקים בקבוצת כסלו ומתכנן יחד עם נילי אורבך, המשנה למנכ"ל החדשה, וחברי ההנהלה הבכירים.

חברת "כסלו תובלה וסחר", שעסקה בשילוח בינלאומי ועמילות מכס, אותה רכש גרינברג בשנת 1986, היתה בעצם יריית הפתיחה למתן שירותים בתחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה. לימים נוצרה שותפות של "כסלו לוגיסטיקה" עם חברת "אייבי טרנס", חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בשליטתו של אברהם (אייבי) פיריאן, גם היא חברה ותיקה מאוד בענף הספנות, השילוח הבינלאומי ועמילות המכס. שילוב זה הוליד את "אייבי כסלו". השותפות בין "כסלו לוגיסטיקה" ל"אייבי טראנס" זיכתה את החברה ביתרונות משמעותיים: גידול במערך סוכני חו"ל, שיפור הסכמים מול ספקים בענף ומגוון יעדים גדול יותר- מה שיצר אטרקטיביות במחירים ללקוחות החברה.

ברבות השנים הוסיפה "כסלו לוגיסטיקה" שירותים משלימים בתחום הפעילות הלוגיסטית, כגון הובלות יבשתיות, מימון וכן את "כסלו- סוכנות לביטוח ימי" ו-VАSМהמספקת פתרונות אריזה ייחודיים לענפי התעשייה, אמנות וחפצים אישיים, אחסנה והפצה. כיום, קבוצת כסלו היא מהבודדות המספקות את מכלול שירותי הלוגיסטיקה תחת קורת גג אחת ללא קבלני משנה. מגוון השירותים הלוגיסטיים שמספקת קבוצת כסלו כוללים שילוח יבוא וייצוא ימי ואווירי- שירות הניתן מכל נמל ימי ושדה תעופה בעולם, באמצעות פתרונות מותאמים אישית לצורכי הלקוח או המטען, ובהתבסס על היכולות הלוגיסטיות והמקצוענות של עובדי כסלו.  

לוגיסטיקה אחרת

בתחום עמילות המכס, המורכב מפקידי רישוי, מסווגים וסוכני מכס, לכסלו ניסיון של מעל 20 שנה. חברת "כסלו- סוכנות לביטוח ימי" הוקמה בשנת 2003 כסוכנות הביטוח של "כסלו תובלה וסחר" ומלווה את לקוחותיה על ידי מתן פתרונות בביטוחמטענים. סוכנות הביטוח הימי מציעה את מלוא הכיסויים לכל סוגי המטענים במשלוחים ימיים, אוויריים, משלוחי יבוא, יצוא, משלוחי צד ג' וביטוח סחורה בהעברה בהובלות יבשתיות. בין מטרותיה העיקריות, שמה לה הסוכנות כיעד להקל על לקוחותיה בכלהקשור לפרטים הנדרשים בביטוח המטען ובימים אלה בוחנים בקבוצת כסלו את האפשרות להיכנס לנישה האלמנטרית- רכבים, עסקים ודירות, זאת במגמה להמשיך והתרחב לתחומים נוספים.

כחלק משירותי ה-one-stop-shop של כסלו, מספקת הקבוצה גם שירותי הובלות יבשתיות בארץ, מימון וטיפול במכתבי אשראי, אחסנה והפצה. קבוצת כסלו מעמידה לרשות לקוחותיה שני מרכזים לוגיסטיים ברמלה ובקרית גת בשטח של 17 אלף מ"ר ובימים אלו בונה מרכז לוגיסטי במודיעין בשטח של 12 אלף מ"ר נוספים. 

אריזה לא שגרתית

קבוצת כסלו עברה תהליך של התרחבות משמעותית בשנתיים- שלוש האחרונות. שילובה של חברת VASM הגדילה את מגוון ההתמחויות והפתרונות הייחודיים שקבוצת כסלו מספקת ללקוחותיה, שכוללים היום שילוח חפצים אישים ורילוקיישן, מחלקת אמנות שמתמחה באריזת חפצי אמנות אישיים ולתערוכות, העתקת מפעלים, טיפול בחדרים נקיים לתעשיית הקלינטק והובלה יבשתית במערך שינוע עצמאי במשאיות ייעודיות. החברה מפעילה שטחי אחסנה ברמה גבוהה, לרבות שטחי אחסנה מקורים ומבוקרי אקלים וטמפרטורה. ל-VASM מחסנים בגודל של כ-10,000 מ"ר.

גרינברג רכש את חברת VASM, ואיתה את אומגה שיפינג, בוימר את מודל (B&M),  ואייר גרופ ו-ASM, כאשר החברה היתה על סף פירוק. מי שמנהלת בפועל את VASM היא נילי אורבך, המשנה למנכ"ל הקבוצה, המגיעה לתחום הלוגיסטיקה לאחר שנים ארוכות של ניסיון בעולם התקשורת, הביטוח, הקימונאות והפרמצבטיקה.

VASM מתמחה בשלושה תחומים עיקריים: פתרונות אריזה ייחודיים לתחום התעשיה, לחברות כמו אלביט, ורינט, איי סקאן, ברייט סורס, קורנית, ITS, ארפל, אורביט ועוד, אריזה של חפצי אמנות ורילוקיישן. החברה עובדת מול משרד החוץ, הסוכנות היהודית וחברות השולחות נציגיהן לשהות בת כמה שנים בחו"ל. במסגרת התמחויות אלה, מבצעת חברת VASM עבור מספר חברות הייטק וקלינטק בינלאומיות ומובילות בתחום הסמי-קונדקטור (טכנולוגיה הקשורה בשבבי סיליקון שעברו תהליך עיבוד ומשמשים כבסיס לכרטיסי זיכרון, מעבדים וכו'.), פעילות של אריזה, אחסנה, הקמה, תפעול הנדסי ושילוח במתאר של In-house, בו מפעילה החברה אתר המסוגל לתת מענה בכל שעות היממה לכל צורכי האריזה של הלקוח. מתחם כזה, כולל בין היתר, אריזה והתקנת מכונות מורכבות בתוך החדר הנקי, תהליך המאפשר לארוז פריטים מיד עם יציאתם מהייצור, בסטנדרטים של ניקיון ברמת class 100, תוך שימוש בחומרי אריזה ברמה הגבוהה ביותר. האריזות מיוצרות על פי מפרטים מחמירים שהוגדרו על ידי הלקוח, לקטגוריות המוצרים השונים, וכן ערוך לביצוע דרישות אריזה מיוחדות ולא שגרתיות. חלק ניכר מהפעילות הזאת מתבצע בשילוב עם חברה נוספת בקבוצה- "ריגוטק", שעיקר התמחותה בלוגיסטיקה מורכבת בחברות היי-טק, ובכלל זה עבודות הנדסיות מורכבות והעתקה של קווי יצור מורכבים.

VASM מספקת פתרונות אריזה מאוד ייחודיים למכונות תעשייתיות ולהיי טק, המותאמים אישית לכל מקרה ואינם מוצרי מדף. החברה נוטלת חלק בפרויקטים מסחריים שונים כמו פירוק, העברה והקמה של כל פס הייצור של מפעל במקום אחר. לעתים שולחת החברה עובדים לחו"ל, בכדי לתכנן ולבצע את הפרויקטים הללו. ב-VASM יודעים "לתפור" למכונה אריזה לפי מידה, להוציא אותה, להעתיק אותה, לשנע אותה ולהכניס אחרת במקומה. במקרים אחרים אורזים חלקי חילוף, מיכלי דלק למטוסים, חלונות ממוגנים, מכונות דפוס, חלקים לתעשיית אנרגיה סולרית ועוד. כמו כן, עוסקת החברה בשינוע המכונות או החפצים הארוזים ממקום למקום בארץ ובחו"ל- כאן כסלו נכנסת לתמונה ועושה את פעילות השילוח והעמילות. הלקוח מקבל שירות מאדם אחד ומקבל מחיר אטרקטיבי המייצג את העובדה שהפעילות היא בתוך אותה קבוצה. החברה נוטלת כעת חלק בפרויקט יוקרתי רחב היקף, העתיד להימשך כשנה וחצי, בו היא מבצעת פעילות של תמיכה בהחלפת פס ייצור, הכולל החלפת הטכנולוגיה של פס הייצור בהדרגה, במקביל לתפקוד השוטף של הטכנולוגיה הקודמת עד אשר הוצאתה תושלם. ברוב המקרים משמשת VASM כגורם מתאם מרכזי מול ספקים נוספים הפועלים עבור הלקוח במסגרת פרויקטים כאלה.

מינוף הדדי

בחמשת החודשים הראשונים שלה כמנהלת VASM, מיקדה אורבך את מירב האנרגיה בחיזוק הארגון מבפנים. כחלק מהפעילות הזו, גייסה בשלב ראשון אנשי מכירות חדשים, שדווקא לא הגיעו עם ידע וניסיון בתחום הלוגיסטיקה. את תחום ההתמקצעות של VASM לא ניתן ללמוד במכללה או באקדמיה והוא נחלת מעטים העוסקים בתחום וכבר בעלי שנים של ניסיון. על כן, החליטה אורבך לגייס אנשים בעלי גישה טכנית ולהקנות להם את הכלים הדרושים, בכדי להגדיל את מספר אנשי המכירות המקצוענים. העובדים החדשים שנקלטו בחברה עברו הדרכה תיאורטית ומעשית בשטח שנמשכה כחודשיים. בתום ההדרכות הוצמד לכל מוכר חדש מוכר ותיק כחונך לכל תמיכה וסיוע להם יזדקקו. בימים אלה מתחילים העובדים החדשים להשתלב בעבודה השוטפת ולהניב את הפירות החדשים.

למרות שלאנשי המכירות ב-VASM ידע גם בתחום השילוח הבינלאומי, ובכדי שיוכלו לקדם סגירת עסקאות ולהוות איש קשר יחיד לכל צורכי הלקוח, דאגו בכסלו להושיב בחברה נציג מקצועי של חברת "אייבי כסלו" כדי שיכיר את העובדים, יעבוד איתם ומולם וישיג עבורם את הצעות המחיר האטרקטיביות ביותר. זאת מתוך ראיה של מיקסום הסינרגיה בין החברות ובמטרה לתת שירות אופטימלי בשילוח המטענים. מהלך זה מספק לאנשי המכירות ב-VASM תמיכה מלאה ויעוץ מגורם מקצועי בכיר בכל בעיה שמתעוררת וזמינות בכל רגע נתון.

שילובה של VASM בקבוצת כסלו השיג פעילות מינוף הדדית עבור החברה וכן עבור הקבוצה. כסלו יודעת לתת היטב שירות בכל הקשור בשילוח מסחרי, יבוא, יצוא, משלוחי צד ג', עמילות מכס והובלות יבשתיות בארץ ובחו"ל. עם שילובה של VASM בפעילות הקבוצה, נוצרה היכולת לטפל במשלוחים מיוחדים ושונים בתחום אומנות וחפצים אישיים של לקוחות, קונסוליות ושגרירויות- ופה בעצם היכולת שלה לתת את התמיכה ברמה המקסימלית. VASM היא יכולת וגם הזדמנות עבור כסלו להגדיל אל קהל הלקוחות שלה ולעשות את המקסימום בכדי להיות אטרקטיביים עבור הלקוח ולתת לו את רמת השירות אותה הוא מבקש לקבל. כאן, בעצם, רוצה כסלו לבדל את עצמה ממתחריה. לכולם שירותי אריזה, אך המומחיות של VASM מקנה לכסלו את הערך המוסף- תפיסת ניהול של שירותיות ואספקת אריזות איכותיות לעילא ולעילא.

לא רק לוגיסטיקה

אך קבוצת כסלו היא כבר מזמן לא רק לוגיסטיקה. ליתר דיוק, הקבוצה, מונה היום 13 חברות, ביניהן חברות המספקות מגוון שירותים בתחומי עיסוק שונים. גרינברג עוסק גם בתחום הנדל"ן. הוא הקים גם את חברת "תשרי" העוסקת ברכש נדל"ן וסחר בינלאומי. חברת "קידמת הרחובות" בונה מיקבצי דיור ברחובות, לעולים חדשים הזכאים לדיור במסגרת סל הקליטה ובמקביל בונה בהרצליה מלון בוטיק 6 כוכבים לאנשי עסקים. כסלו תחבורה", היא הזכיינית של המותג הבינלאומי צמיגי CONTINENTAL בישראל, חברת "אדר סחר בינלאומי" עוסקת בפעילות פיננסית וייצוא כימיקלים מהודו ואילו "כסלו- מטעי תמרים" עוסקת בגידול ומכירת תמרים לשוק המקומי ולייצוא. חברת "נובה דיגיטל" שגם היא חלק מקבוצת כסלו, היא ספק לתחום הדפוס הדיגיטלי והשילוט. קבוצת כסלו לוקחת חלק גם בתחום אולמות האירועים באמצעות שותפות עם גן האירועים והכנסים, מהמובילים בישראל- GioiaMia . התחום האחרון אליו נכנסה הקבוצה ממש בימים אלה הוא התפלת המים באמצעות חברת "יעד - התפלת מים", חברה ציבורית שרכש גרינברג לאחרונה.

ההתרחבות של קבוצת כסלו בשנים האחרונות, הביאו את הנשיא והמנכ"ל צביקה גרינברג למסקנה כי עליו לבצע שינוי מבני בקבוצה כדי ליצור אופטימיזציה בין כל חלקיה. גרינברג הגיעה להחלטה להקים מטה ניהולי בדומה לחברת אחזקות. הרעיון שקורם עור וגידים בימים אלה, הוא מטה בו כל מנהל אחראי על תחום פעילות של כלל הקבוצה. נילי אורבך, מעבר לתפקידה כמשנה למנכ"ל, אחראית על תחום השיווק והמכירות, מנחם יוחאי, מנהל הכספים, אלון שטייגמן על התפעול והרכש ומור פלר על תחום הביטוח.

הכוונה מאחורי היוזמה של גרינברג היא ליצור מטה של מומחים בעלי ידע ואחריות על כלל החברות בקבוצה ובכך לקיים חברות "רזות" מצד אחד עם מטה מקצועי מיומן מאידך, שיוכל להוות תמיכה בעבור מנהלי החברות, בכל הקשור לפעילות הכספית, התפעולית והשיווקית. בכך, ברצונו לחזק את שירות ה- one-stop-shopשקבוצת כסלו מספקת. הצלחתו של הרעיון, שנמצא כעת בתהליך של פיתוח, מותנית בכך שהמנהלים הבכירים במטה ישכילו להראות למנהלים בתוך כל החברות שהמטרה שלהם היא לתרום, לסייע ולעזור בכל הקשור למטרות וליעדים של כל חברה.

קבוצת כסלו אכן צועדת בצעדי ענק אל עבר עידן חדש, במסגרתו מתוכנן בימים אלה תהליך של מיתוג מחדש במטרה למתג את הקבוצה כקבוצה כאשר כל החברות בה יהיו בעלות זהות של עצמן ושל הקבוצה. בד בבד נרקמה תכנית לפעילות שיווקית ממוקדת בכדי לתת גיבוי לאנשי המכירות ובמטרה למקסם את הפעילות הנעשית בשטח. קבוצת כסלו מכוונת בנחישות לפעילות סינרגטית אופטימלית בין חברות הקבוצה, כך שכל איש מכירות בכל נקודה יידע ליצור את הקשר עם הפעילות של שאר הקבוצה.