30 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי למבריח סיגריות מזויפות במכולות

ביהמ"ש המחוזי בת"א בימ"ש המחוזי בת"א קיבל את ערעור המדינה וגזר על הנאשם בהברחת 7 מכולות סיגריות מזויפות 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 200 אלף שקל במקום 6 חודשי עבודות שרות


00:00 ,10.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

ביהמ"ש המחוזי בת"א בימ"ש המחוזי בת"א קיבל את ערעור המדינה וגזר על הנאשם בהברחת 7 מכולות סיגריות מזויפות 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 200 אלף שקל במקום 6 חודשי עבודות שרות
 
בימ"ש המחוזי בת"א קיבל את ערעור המדינה בדבר קולת העונש בת"פ 2208/04 וגזר על הנאשם 30 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 200,000 שקל במקום 6 חודשי מאסר בעבודות שרות, מאסר על תנאי וקנס בסך 20,000 שקל שגזר בית משפט קמא. עו"ד מרים סגל, מנהלת המחלקה המשפטית מכס מע"מ מחוז צפון ברשות המסים בישראל, ייצגה את המדינה.
 
כבוד השופט אפרתי בבימ"ש השלום בת"א הרשיע בשנת 2006 את הנאשם, שאול שנהב, בעבירות על פקודת המכס, פקודת סימני מסחר, חוק מס קנייה וחוק מע"מ. מדובר בפרשיה של הברחה מתוחכמת בשנים 2002-2001 במהלכה יובאו ארצה מסין 7 מכולות, שהוצהר כי הן מכילות מזרנים. בפועל, הוסוו בתוכן 5,438 קרטונים של סיגריות מזויפות מסוג מרלבורו, שהכילו 270,960 חפיסות סיגריות. הנאשם אמור היה לקבל מהספק עמלה של 5 דולר עבור כל קרטון סיגריות.
 
לפי כתב האישום השתמטו הנאשם וחבריו מתשלום מס בסך של למעלה מ-24 מיליון שקל שאמורים היו להגיע לקופת המדינה ונגרעו ממנה. כאמור, בגין חלקו של הנאשם בפרשה זו הטיל בימ"ש השלום בת"א על הנאשם 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 20,000 שקל.
 
המדינה ערערה על קולת העונש, הסבה את תשומת הלב להיקף ההברחות, התחכום שבהן, השיטתיות שבה בוצעו העבירות ובעיקר, גובה המס שנגרע מקופת המדינה. הסנגור טען כי הנאשם עד לדיון בערעור כבר ריצה את מלוא תקופת המאסר שנקצבה לו וכן הפנה להשתלשלות העניינים בקשר למעורבים אחרים בפרשה.
 
השופטים ברלינר, המר וברוך מבימ"ש המחוזי כותבים בפס"ד "שקלנו את טיעוני הצדדים ודעתנו היא, כי לא יכול להיות ספק בצדקתו של הערעור ובכך ששגה בית משפט קמא.. התקשינו למצוא נימוקים לקולא, וודאי לא כאלה שיצדיקו את הענישה שהוטלה.. לא התלבטנו כלל באשר לכך שערעור המדינה בדין יסודו".
 
השופטים התייחסו למהות העבירה שעניינה הברחה שיטתית ומתוכננת עד לפרטי פרטים. עוד מוסיפים השופטים כי לא בכל יום נתקל בימ"ש בעבירות כלכליות המסתכמות בסכומים של למעלה מ-24 מיליון שקל, גובה מס שנגרע מקופת המדינה, וכן היות הסיגריות מזויפות המהוות סיכון לבריאות הציבור. "השיטתיות, התחכום והרווח מכתיבים את הצורך בענישה מחמירה שתהווה משקל נגד ותיצור נורמה שיש בה משום הרתעה הן כלפי העבריינים הנוכחיים והן כלפי מי שחושבים ללכת בעקבותיהם".
 
כאמור, השופטים העמידו את העונש על 30 חודשי מאסר בפועל מתוכם ינוכו 6 חודשים אותם ריצה הנאשם בדרך של עבודות שרות וכן העמידו את הקנס על 200,000 שקל.