אגריטך 2009: חברות זרות ממשיכות להירשם

כ-22 חברות זרות מסין, איטליה, יוון, ספרד, ארצות הברית, הולנד, מכסיקו, הודו וגרמניה נרשמו להציג בתערוכת החקלאות הבינלאומית


00:00 ,08.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-22 חברות זרות מסין, איטליה, יוון, ספרד, ארצות הברית, הולנד, מכסיקו, הודו וגרמניה נרשמו להציג בתערוכת החקלאות הבינלאומית

 
22 חברות זרות בתחומי הטכנולוגיה החקלאית והמים נרשמו עד כה כמציגות בתערוכת החקלאות הבינלאומית אגריטך 2009. החברות הן מסין, איטליה, יוון, ספרד, ארצות הברית, הולנד, מכסיקו, הודו, גרמניה ומדינות נוספות.
 
מנכ"ל תערוכת אגריטך, דני מאירי, מסר שמרבית החברות הזרות שנרשמו עוסקות בתחום המים וההשקיה. אחת מהן היא חברת Eurodrip מיוון, מחברות ההשקיה הגדולות באירופה ובעולם. התצוגה של החברות הזרות צפויה להשתרע על יותר מ-850 מ"ר.
 
מאירי אמר שהחברות הזרות אינן מגיעות לאגריטך בהכרח לצורך חשיפה בפני החקלאים הישראלים, אלא משתמשות בתערוכה כבמה לחשיפה בפני אלפי המבקרים מכל רחבי העולם. החקלאות בארץ היא שוק זניח בקנה מידה עולמי במונחים של רכש, אם כי היא נהנית ממוניטין שניתן למנף אותו למכירות במדינות הגדולות.
 
על פי נתוני אגריטך, קצב ההרשמה של מבקרים מחו"ל תואם את זה של התערוכה הקודמת שנערכה ב-2006 ולא ניכרת השפעה של המשבר העולמי. לדברי מאירי, התחום בו התערוכה עוסקת של יצור מזון בסיסי לאוכלוסייה ושימוש יעיל במשאבי המים נדרש בכל מצב כלכלי ולכן השלכות המשבר במגזר החקלאי תהינה פחותות ביחס למגזרים אחרים.