איגוד לשכות המסחר: עלייה של 10% ברכישת דגלים וקישוטים

נרשמה עלייה של כ-13% בהזמנות דגלי ענק לבניינים המגיעות מוועדי בתים משותפים ומחברות אחזקה של בנייניי משרדים ומגורים


12:21 ,09.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ביום העצמאות ה- 68 של מדינת ישראל יונפו 1,265,000 דגלים מסוגים וגדלים שונים וכמובן שרשראות דגלונים. היקף המכירות מסתכם השנה ביותר מ-12 מיליון שקל. כך מסר היום הווקסילוג (חוקר הדגלים) אבי מרום מילברגר מענף הטקסטיל בלשכת המסחר תל-אביב והמרכז, מוותיקי יצרני הדגלים בארץ ויו"ר מפעלי מרום אפ.ג'י.פי.

 

לדברי מרום, השנה יש עלייה בהזמנות מבתי מלון, מפעלים ועסקים מסחריים פרטיים ביותר מ-10%. כמו כן מסתמנת עלייה של כ-13% בהזמנות דגלי ענק לבניינים המגיעות מוועדי בתים משותפים ומחברות אחזקה של בנייניי משרדים ומגורים, לעומת זאת חלה ירידה של כ-5% ברכישת דגלים בקרב הרשויות המקומיות. עוד מציין מרום כי "הדגל הגדול ביותר שהוזמן השנה הוא בגודל 1,650 מ"ר. הדגל הוזמן מגורם מחו"ל לטובת נשף מפואר וגדול במיוחד של תומכי ישראל."

 

הלהיט החדש השנה הוא 'תורן מפרקי להרכבה עצמית'. עד להופעת תורן זה, עלויות התרנים היו כמה אלפי שקלים בעוד שתורן זה (שיתוף פעולה סיני-ישראלי) כולל דגל המיוצר בארץ ונמכר ב-995 שקלים. בענף מקווים שמוצר חדש זה יקדם את הרעיון שכל עסק, מפעל ובית מגורים יתקין לעצמו תורן כגון זה, כמו שמקובל בארה"ב והרבה מדינות אחרות בעולם.

 

מבדיקה מדגמית שנערכה על ידי הענף ברחבי הארץ מתברר שהמחירים השנה  זהים למחירים בשנה שעברה. מכמויות הקישוטים הנמכרים למסיבות פרטיות, ניתן לראות כי חוגגים רבים השנה יהיה בנשפי עצמאות פרטיים במקום בחוצות הערים.