ארגון ה-OECD פרסם את 'מפת הדרכים' לצירופה של ישראל לארגון

הנוסח הסופי של 'מפת הדרכים' כולל שני מרכיבים מרכזיים: כלכלי ומדיני. שר האוצר בר-און בירך על הפרסום


00:00 ,06.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הנוסח הסופי של 'מפת הדרכים' כולל שני מרכיבים מרכזיים: כלכלי ומדיני. שר האוצר בר-און בירך על הפרסום וציין כי חשוב להמשיך ולהאיץ את תהליך ההצטרפות של ישראל לארגון
 
מועצת ארגון ה-OECD פרסמה את הנוסח הסופי של 'מפת הדרכים' לצרופה של ישראל לארגון הכוללת שני מרכיבים מרכזיים כלכלי ומדיני.
 
שר האוצר רוני בר-און בירך על פרסום מפת הדרכים ואמר כי הצטרפות ישראל לארגון, תהיה נקודת ציון היסטורית במיצובה הכלכלי של ישראל כחברה במועדון המדינות המפותחות והמתועשות. בפגישות שקיים שר האוצר עם מזכ"ל ארגון ה- OECD בחו"ל ובארץ, הבהיר השר כי חשוב להמשיך ולהאיץ את תהליך ההצטרפות של ישראל לארגון.
 
'מפת הדרכים' תבחן בהיבט הכלכלי את מידת ההתאמה של החקיקה והמדיניות הישראלית להחלטות, המלצות והצהרות OECD המכונות 'כלים משפטיים', ייכתבו סקירות עומק מפורטות (Peer Reviews), בהתייחס לעמידה בסטנדרטים, Benchmarks ומדיניות במספר נושאי ליבה מאקרו-כלכליים, פיסקליים, פיננסיים, סביבתיים, רגולטורים, ממשל תאגידי ועוד.
 
בהיבט המדיני, תיבחן מידת המחויבות של ישראל לערכים בסיסיים הכוללים דמוקרטיה פלורליסטית המבוססת על שלטון החוק וכיבוד זכויות האדם ומחויבות לכלכלת שוק חופשי המיישמת עקרונות של פיתוח בר-קיימא. בנוסף, כוללת 'מפת הדרכים' דרישות תשלום עבור ביצוע תהליך ההצטרפות שתיערך קרוב לשנתיים.
 
צוות ההיגוי המקצועי בראשות משרד האוצר יקבע את המדיניות לקידום והסדרת העניינים הדרושים לשם מימוש ההצטרפות, לרבות בחינת התשלומים התקציביים הכרוכים בתהליך וקידום הסדרי חקיקה הדרושים, בתיאום עם כלל הגורמים והמשרדים הרלוונטיים. את הנושאים הקשורים להיבט המדיני יוביל צוות משא ומתן בראשות משרד החוץ בהשתתפות חברי צוות ההיגוי המקצועי.