בכירים מחברות מים ואנרגיה מברזיל בוחנים שת"פ עם חברות ישראליות

במסגרת הביקור נפגשים נציגי החברות מברזיל עם מספר חברות ישראליות ומסיירים באתרי חברות מים וחברות אנרגיה


00:00 ,18.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הביקור נפגשים נציגי החברות מברזיל עם מספר חברות ישראליות ומסיירים באתרי חברות מים וחברות אנרגיה
 
בכירים מחברות האנרגיה והמים המובילות בברזיל, פטרובראס (Petrobras)  וסאבאספ (SABESP) מבקרים השבוע בישראל במסגרת תוכנית "שביט" של מכון הייצוא במטרה לאתר פתרונות, טכנולוגיות, חידושים ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות בתחומי המים והאנרגיה.
 
במסגרת הביקור נפגשים נציגי החברות מברזיל עם מספר חברות ישראליות בהן צ'קלייט, הופ הנדסה, ברנד, תמד,   סטרים קונטרול, טאקאדו בלייד – להב, יוניברב קורפייפ , כרמל ביוטק ועוד.
 
כמו כן יסיירו הבכירים מברזיל באתרי חברות המים: מפל, נירוסופט, פלגי מים, עמיעד, אגם, ארד טכנולוגיות ו-IDE, ובאתרי חברות האנרגיה: פרוטרק, אבוג'ין רוסטה גרין, טרנס ביו- דיזל וקאימה.
 
בסיום יום המפגשים הראשון ציין מר לואיס פרננדו, ראש הקבינט של חברת המים SABESP, כי התרשם מהפתרונות והטכנולוגיות החדשניות שהציגו בפניו החברות הישראליות אשר חלקן אינן קיימות בברזיל, ביניהן פתרונות לציוד אותן הציגה חברת צ'קלייט. מר פרננדו הוסיף כי בחברת SABESP בוחנים אפשרויות לשיתופי פעולה עם חברות ישראליות כספקיות החברה.
 
חברת פטרובראס היא חברת האנרגיה הגדולה באמריקה הלטינית והרביעית בגודלה בעולם חברת סאבאספ היא חברת המים והסניטציה של מדינת סאו פאולו,  חברת המים הגדולה באמריקה הלטינית  והחמישית בגודלה בעולם.
 
ברזיל מדורגת כיעד היצוא ה-12 של ישראל בעולם. במחצית הראשונה של 2010 הסתכם הייצוא ללא יהלומים בכ-423 מיליון דולר, גידול של 64% בהשוואה למחצית הראשונה של 2009.