בן אליעזר: פוטנציאל עצום ביחסי ישראל ודרום קוריאה

שר התמ"ת: "משוכנע כי הביקור ייצור שותפויות המבוססות על ידע שימנף את ההון האנושי המיוחד בקוריאה ובישראל ויניב חדשנות טכנולוגית ופתרונות תעשייתיים שהעולם כה זקוק להם"


00:00 ,10.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת: "משוכנע כי הביקור ייצור שותפויות המבוססות על ידע שימנף את ההון האנושי המיוחד בקוריאה ובישראל ויניב חדשנות טכנולוגית ופתרונות תעשייתיים שהעולם כה זקוק להם"
 
שר התעשייה המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר נאם היום בסמינר העסקי ישראל-דרום קוריאה, בהשתתפות אנשי עסקים משתי המדינות, ובמעמד של נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ומנכ"ל התמ"ת שרון קדמי.
 
לדברי שר התמ"ת, "ישראל ודרום קוריאה הם שני מרכזי טכנולוגיה מהמובילים בעולם, שתי כלכלות שמשמשות כמצע לחדשנות עולמית. הפוטנציאל בין שתי המדינות הוא עצום וזוהי חובתי כשר התמ"ת, המונע ממחויבות ציבורית לפעול לצורך הגשמת פוטנציאל זה".
 
השר בן אליעזר אמר עוד כי "אני משוכנע כי ביקור זה, בשילוב עם שיתופי פעולה ישראליים- קוריאניים שאני מקווה לקדם בביקור זה, יאפשרו ליצור שותפויות המבוססות על ידע שימנף את ההון האנושי המיוחד בקוריאה ובישראל ויניב חדשנות טכנולוגית ופתרונות תעשייתיים שהעולם כה זקוק להם".
 
בהמשך נפגש השר בן אליעזר עם נשיא חברת Posco מר Choi, Jong-Tae. חברת Posco הינה יצרנית הפלדה השנייה בגודלה בעולם ובעלת שיעור הרווחיות השני בגודלו בסקטור זה באסיה. עיקר צמיחתה נבעה במשך 40 השנים האחרונות מהעובדה ששימשה כספקית הפלדה העיקרית לענפי המספנות ויצור המכוניות שצמחו באופן דרמטי בתקופה זו בקוריאה.
 
בשנים האחרונות, החברה החליטה להרחיב את יכולותיה בתחום האנרגיות ירוקות. השר בן אליעזר הציג במהלך הפגישה את יכולותיה המתקדמות של התעשייה הישראלית בתחום זה ואמר כי "לישראל יש הרבה מה להציע בתחום בתחומי אנרגית השמש, אנרגיה גיאו-תרמית וכד', נשמח לשת"פ בסקטור הזה". כמו כן, ביקש השר בן אליעזר לקדם שת"פ בתחום הבנייה הירוקה. ראשי החברה התעניינו מאוד בטכנולוגיה הישראלית בתחום, וביקשו להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות.
 
השר בן אליעזר ביקש במהלך הפגישה לייצר הזדמנויות עסקיות בין חברות מזון ישראליות שישתתפו בתערוכת סיאל, תערוכת המזון השנייה בגודלה בעולם, לבין קניינים ויבואנים של חברות קוריאניות שיגיעו לתערוכה. תערוכת סיאל נחשבת לאחת משתי תערוכות המזון החשובות בעולם ונערכת אחת לשנתיים בפריז. בתערוכה משתתפים מציגים מ-89 מדינות ומבקרים בה קרוב ל 150,000 אורחים מחמש יבשות. סיאל מהווה מקום מפגש לתעשיית המזון העולמית בדגש על מוצרי איכות. התערוכה תתקיים בחודש אוקטובר בפריז.
 
כמו כן, נפגש השר בן אליעזר אתמול, יחד עם שר התקשורת משה כחלון, עם סגן נשיא חברת התקשורת קוריאה טלקום (KT) מר יונג קים Yung Kim.