בנק ישראל: המשק במצב טוב ויציב

"המשק הישראלי נמצא במצב טוב ויציב", קבעו הבוקר בכירי בנק ישראל בהתייחסם להתפתחויות בשווקים הפיננסיים בעולם והשלכותיהן על ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים המקומיים


00:00 ,07.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

"המשק הישראלי נמצא במצב טוב ויציב", קבעו הבוקר בכירי בנק ישראל בהתייחסם להתפתחויות בשווקים הפיננסיים בעולם והשלכותיהן על ההתפתחויות בשווקים הפיננסיים המקומיים.
 
עפ"י בנק ישראל, מצבו הטוב של המשק הישראלי, שבמסגרתו שיעור הצמיחה גבוה יחסית, רמת התעסוקה גבוהה, עודף במאזן התשלומים, תוואי יורד ביחס החוב הממשלתי בתמ"ג ויתרות מט"ח גבוהות ועולות, מאפשר להתמודד עם האתגרים הניצבים בפניו.
 
עוד נמסר כי בנק ישראל יפעיל את כלי הריבית ככל שיידרש על מנת להמשיך ולתמוך בצמיחת המשק וביציבותו הפיננסית וזאת, כל עוד ההתפתחויות בתחום האינפלציה צפויות להביאה להתכנסות לעבר תחום יציבות המחירים.
 
באשר למערכת הבנקאית בישראל, בבנק ישראל ציינו כי היא איתנה ובנק ישראל מוכן לסייע לבנקים בכל הכלים העומדים לרשותו וככל שהדבר יידרש, וזאת, מתוך רצון לתמוך בציבור המפקידים. בבנק ישראל מדגישים, כי הדבר אינו נדרש כעת לנוכח יציבותה של המערכת הבנקאית.
 
באשר לשוק המט"ח נמסר כי בכוונת בנק ישראל להמשיך ברכישות המט"ח היומיות בקצב הנוכחי. אולם, לאור התגברות אי הוודאות לגבי מצב המשק הבינלאומי, שוקל בנק ישראל את האפשרות להמשיך ברכישות המט"ח לתקופה מסוימת גם לאחר השלמת תכנית הגדלת יתרות המט"ח.