הוקמה לשכת מסחר ישראל - קמבודיה

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בתאילנד וקמבודיה: "קמבודיה מהווה קרקע פורה להזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות רבות. הזדמנויות רבות לטכנולוגיות וידע ישראליים"


00:00 ,03.02.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בתאילנד וקמבודיה: "קמבודיה מהווה קרקע פורה להזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות רבות. הזדמנויות רבות לטכנולוגיות וידע ישראליים"
 
הסחר בין ישראל לקמבודיה נמצא בתחילת דרכו, אך הוא בעל פוטנציאל רב והוא מעורר עניין בקרב חברות ישראליות רבות
 
"קמבודיה מהווה קרקע פורה להזדמנויות עסקיות עבור חברות ישראליות רבות. ההזדמנויות לטכנולוגיות וידע ישראליים נובעים מהצרכים הרבים שיש למדינה המתפתחת בשילוב עם תכניות פיתוח חסרות תקדים במימון זר בתחומי התחבורה, תשתיות ותקשורת. כבר כיום מספר חברות נמצאות בשלבים שונים של מכרזים לאספקת תשתיות שונות במדינה". כך מסר צחי זלצר, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בתאילנד וקמבודיה, עם הקמת לשכת המסחר ישראל - קמבודיה בבירה פנום-פן.
 
עוד הוסיף זלצר כי "ההיסטוריה הסבוכה והכואבת של המדינה הובילה אותה לקיפאון תעשייתי וטכנולוגי. כיום, מדינות עם ידע וניסיון בתחומי התשתיות השונים ממלאות את החסר. היתרון של החברות הישראליות נובע מהידע המתקדם ביותר, הניסיון הרב ומהשם המצוין שיש לידע הישראלי בעולם".
 
יצוין כי לשכת המסחר ישראל - קמבודיה מורכבת מאנשי עסקים מקומיים בתחומים שונים וכן מאנשי עסקים ישראליים הפועלים באזור, ומטרתה לעבוד במקביל לנציגות הכלכלית של משרד התמ"ת בקמבודיה, כגוף מקשר בין חברות ישראליות לבין שותפים עסקיים פוטנציאליים בסקטורים שונים בקמבודיה.
 
זלצר מציין כי למרות השיפור במצב המדיני והכלכלי ב-12 השנים האחרונות, האתגר בפיתוח הוא עצום. הממשלה הקמבודית מסתייעת בארגונים וולונטאריים, תרומות ותמיכה מהבנק העולמי ו-IMF. האתגר העיקרי העומד בפני הקמבודים בעשור הקרוב הינו עיצוב סביבה כלכלית שתאפשר יצירת סקטור פרטי ומקומות עבודה.
 
עוד נמסר כי היצוא הישראלי לקמבודיה גדל בשנת 2009 ב-97% - מ-631 אלף דולר בשנת 2008 ל-1.25 מיליון דולר בשנת 2009. הסחר בין ישראל לקמבודיה נמצא בתחילת דרכו, אך הוא בעל פוטנציאל רב והוא מעורר עניין בקרב חברות ישראליות רבות.