המפקח על היהלומים בתמ"ס: חודש ראשון להפעלת תהליך קימברלי - עמד בסימן הצלחה

יצוא יהלומים מלוטשים נטו (כלומר לאחר ניכוי ההחזרות) הסתכם בחודש ינואר 2003 בכ- 520 מיליון דולר לעומת 567 מיליון דולר בחודש ינואר שנה שעברה. נתון זה מהווה ירידה של 8.3%


00:00 ,04.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
יצוא יהלומים מלוטשים נטו (כלומר לאחר ניכוי ההחזרות) הסתכם בחודש ינואר 2003 בכ- 520 מיליון דולר לעומת 567 מיליון דולר בחודש ינואר שנה שעברה. נתון זה מהווה ירידה של 8.3%.

סך כל יבוא יהלומי הגלם בחודש ינואר 2003 עלה ב- 4.7% לעומת חודש ינואר שנה שעברה.

המפקח על היהלומים במשרד התעשייה והמסחר, עודי שינטל, ציין כי הירידה ביצוא היהלומים המלוטשים נטו נובעת ברובה מגידול בהיקף היהלומים המוחזרים.

ללא ניכוי ההחזרות ירד יצוא היהלומים המלוטשים ב- 2.2% בלבד.

שינטל ציין כי חודש ינואר מתאפיין בכך שיהלומנים אשר שלחו לקראת סוף השנה יהלומים מתוך תקווה למכרם בתקופת החגים וראש השנה האזרחית מחזירים ארצה יהלומים שלא נמכרו ולכן בחודש זה שיעור ההחזרות גבוה בהשוואה להיקף היצוא של אותו חודש.

עם זאת, ציין המפקח כי הגידול ביבוא יהלומי גלם וביצוא יהלומי גלם בחודש ינואר מוכיחים כי היקף העסקים בענף ממשיכים את מגמת היציבות שהסתמנה בשנה שעברה.

עוד מציין המפקח כי חודש ינואר היה החודש הראשון להפעלת שיטת התיעוד והפיקוח על התנועה העולמית של יהלומי גלם באמצעות תעודות קימברלי. ישראל כידוע הייתה הראשונה מבין המדינות החברות בתהליך קימברלי להנפקת התעודות בראשון לינואר 2003. כפי שמסתמן בתום החודש הראשון פועלת השיטה בהצלחה ובכמה מרכזי יהלומים נוספים בעולם.