התקיים אירוע הפתיחה של פורום החברות הישראליות בבריטניה

הנספחות הכלכלית בלונדון של משרד התמ"ת קיימה בלונדון את אירוע הפתיחה בו השתתפו כ-200 חברות ישראליות אשר להן משרדים ופעילות בבריטניה


00:00 ,22.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הנספחות הכלכלית בלונדון של משרד התמ"ת קיימה בלונדון את אירוע הפתיחה בו השתתפו כ-200 חברות ישראליות אשר להן משרדים ופעילות בבריטניה
 
אירוע הפתיחה של פורום החברות הישראליות בבריטניה התקיים בשבוע שעבר במרכז לונדון ואורגן ע"י הציר המסחרי של משרד התמ"ת בלונדון. באירוע השתתפו מעל מאה מנהלים בכירים מתוך כ-200 החברות הישראליות אשר להן משרדים ופעילות בבריטניה, ביניהם: נציגי אגרקסקו, נייס, נס טכנולוגיות, מג'יק, תרו, רפאל, רדוור, פרוטרום, אלביט, אהבה, בנק לאומי, תפן, בנק מזרחי, בנק לאומי, בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי.
 
מר מייקל דיקס, ראש תחום מחקר בחטיבת ברקליס, היה בין הדוברים באירוע הפתיחה של הפורום, וציין כי לרשויות כרגע יש מעט מאוד יכולת להשפיע על הכלכלה דרך מדיניות פיסקאלית כפי שנהגו בשנת 2000. עוד הוסיף, שהאינפלציה הגואה צמצמה את כוח הקנייה של הצרכנים בצורה משמעותית.
 
עוד בין הדוברים היה גם מר אנדי ווייט, מנכ"ל רשת ג'ון לואיס, שהינה מחברות הקמעונאות הגדולות בבריטניה המפעילה מעל 200 סניפים של סופרמרקטים וחנויות כלבו. לדברי ווייט, השוק הבריטי עוד רחוק מלהיות רווי והזדמנויות כלכליות נמצאות בו בשפע.
 
בריטניה היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל עם היקפי סחר של כמעט 5 מיליארד דולר בשנה. כ- 3,000 חברות ישראליות פועלות בבריטניה בתחומים רבים ומגוונים וכוללות בין השאר את החברות הישראליות המובילות בתחומי התקשורת, התוכנה, הפרמצבטיקה והכימיקלים. לכ-200 חברות ישראליות יש משרדים או מפעלים בבריטניה וחברות ישראליות רבות רשומות בבורסה בלונדון.