חברות ישראליות נקראות להציע הצעות לחברת אלקטל

המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, וחברת אלקטל החליטו להרחיב את פעילותם המשותפת במו"פ תעשייתי במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים. פרוייקטים מתאימים יזכו לסיוע למימון חלק מעלויות המו"פ


00:00 ,12.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר, וחברת אלקטל החליטו להרחיב את פעילותם המשותפת במו"פ תעשייתי במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים. פרוייקטים מתאימים יזכו לסיוע למימון חלק מעלויות המו"פ
 
בימים אלה יוצא קול קורא אשר מזמין חברות ישראליות להגיש הצעות טכנולוגיות לחברת אלקטל. המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, וחברת אלקטל החליטו להרחיב את פעילותם המשותפת במו"פ תעשייתי במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים, המופעלת על ידי המדען הראשי.

יצוין כי ד"ר אופר נפגש עם סגן הנשיא לטכנולוגיה של חברת Alcatel מר Olivier Baujard. במסגרת המפגש הוחלט על הרחבת הפעילות המשותפת במטרה ליצור יותר פרויקטים משותפים בתחום הטלקומוניקציה המתקדמת.
 
כזכור, הסכם השיתוף הפעולה עם חברת אלקטל, נחתם לפני כשנה על ידי המדען הראשי בנוכחות מ"מ ראש הממשלה, שר התמ"ת והאוצר, אהוד אולמרט. מאז נחתמו במסגרת התוכנית לשת"פ במו"פ תעשייתי עם תאגידים רב לאומיים עוד 3 הסכמים דומים עם חברות IBM, Microsft ו Oracle.
 
מתימו"פ, מרכז התעשייה הישראלית למו"פ, האמון על יישום ההסכם מטעם לשכת המדען הראשי בתמ"ת,  ונציגות אלקטל בישראל יפיצו קול קורא אשר יזמין חברות ישראליות להגיש הצעות טכנולוגיות לחברת אלקטל. פרויקטים שיימצאו מתאימים יזכו לסיוע כספי אשר יבוא לידי ביטוי במימון חלק מעלויות המו"פ של החברות הישראליות.
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, ציין כי התוכנית לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים מסייעת למינוף היכולות הטכנולוגיות וכושר התחרותיות של התעשייה הישראלית. במסגרת התוכנית ניתנת האפשרות לחברות ישראליות לחבור לחברות רב-לאומיות וליהנות מיתרונות הגודל שחברות אלו מציעות הן בתחום המו"פ והן בשלב המסחור שלאחריו. לדבריו, "התוכנית לשת"פ במו"פ עם אלקטל תגביר באופן ניכר את  נגישותן לתשתית המדעית והמחקרית, המצוינות הטכנולוגית, הבסיס ההנדסי-ייצורי והתשתית השיווקית העומדים לרשות אלקטל".
 
סגן נשיא אלקטל , Baujard, הביע עניין רב בתוכניות המדען הראשי ובטכנולוגיות ישראליות, וביקש לבחון את השתלבות אלקטל בפרויקטים בתחום הטלקומוניקציה במסגרת תוכנית מגנ"ט, ובפרויקטים המתבצעים במסגרת החממות הטכנולוגיות השונות.
 
עוד יצוין כי בפגישה סוכם כי תוכנית החלל האירופאית Galileo, אליה ישראל הצטרפה לאחרונה, תהווה נושא נוסף לבחינת הרחבת שיתוף הפעולה עם החברה בנוסף להגשת הצעות משותפות לתוכנית המסגרת השביעית של האיחוד האירופי. כמו כן סוכם כי אלקטל, המשתתפת ב 8 תאגידים לחדשנות המוקמים כעת בצרפת, תסייע בפעילות מתימו"פ לשילוב חברות הישראליות בתאגידים אלה.