טלקום איטליה חתמה על הסכם שת"פ למו"פ תעשייתי עם ישראל

החברה נכנסת לפעילות מחקר ופיתוח בישראל במסגרת המסלול לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב לאומיים בלשכת המדען הראשי


00:00 ,01.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החברה נכנסת לפעילות מחקר ופיתוח בישראל במסגרת המסלול לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב  לאומיים בלשכת המדען הראשי
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת ומנכ"ל חברת טלקום איטליה חתמו אתמול על הסכם לשת"פ במו"פ תעשייתי זהו התאגיד ה-17 המצטרף לתוכנית. ההכרזה על ההצטרפות התקיימה במסגרת יום טכנולוגיות ישראליות שמקיימת החברה בטורונטו, איטליה.
 
חברת "טלקום איטליה" נכנסת לפעילות מחקר ופיתוח בישראל במסגרת המסלול לשת"פ במו"פ עם תאגידים רב  לאומיים בלשכת המדען הראשי.
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר ומנכ"ל חברת טלקום איטליה, Franco Bernabe, ספק שירותי התקשורת הגדול באיטליה, חתמו אתמול על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי עליו הוכרז בטקס חגיגי במהלך יום טכנולוגיות ישראליות שמקיימת טלקום איטליה בעיר טורונטו שבצפון איטליה.
 
שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, הביע שביעות רצון רבה הן מעצם החתימה על ההסכם והן מתזמונה, לנוכח התקופה המאתגרת לקשרים העסקיים של חברות ישראליות בעולם בכלל ובאירופה בפרט. השר בירך את טלקום איטליה על הצטרפותה לתוכנית, וציין לשבח את כוונתה להרחיב את פעילותה בישראל, תוך העמקת שיתוף הפעולה עם חברות ישראליות.
 
ההסכם נחתם בהמשך למגעים של ד"ר אופר, המדען הראשי, עם ראשי החברה בשלוש השנים האחרונות ולפגישה של שר התמ"ת עם ראשי החברה בתערוכת MWC שנערכה בברצלונה בחודש פברואר האחרון.
 
ד"ר אופר ציין בסיפוק כי "טלקום איטליה היא החברה האיטלקית הראשונה המצטרפת למסגרת השת"פ בין לשכת המדען הראשי לתאגידים רב-לאומיים. עדה כה חתמו 17 תאגידים רב לאומיים על הסכם השת"פ עם המדען הראשי, בהם: אינטל, אורקל, ארקמה, אי.בי.אם, אלקטל, ג'נרל אלקטריק, בי-בראון, BT, דויטשה טלקום, מיקרוסופט, מֶרְק גרמניה, נובוזיימס, HP, סאן, קוקה קולה ורנו ניסן".
 
לדברי ד"ר אופר, "מסלול התאגידים בלשכתו הפך בשנים האחרונות לחלופה המועדפת על ידי תאגידים רבים לצורך ביצוע פרויקטים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות". 
 
מלשכת המדען הראשי נמסר כי מסלול השת"פ עם תאגידים מציע מסגרת ייחודית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לתאגידים רב לאומיים. על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד, ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח. התאגיד הרב-לאומי תומך בפרויקט המשותף בשווה ערך למענק המדען, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית וכיו"ב. בדרך זו עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח, ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל.
 
ההכרזה על ההסכם התקיימה, כאמור, במהלך יום טכנולוגיות ישראליות שערכה טלקום איטליה בטרנטו. במהלך היום נפגשו נציגים בכירים מהחברה עם נציגי 9 חברות ישראליות שנבחרו על ידי החברה בזכות הטכנולוגיות החדשניות שלהן, בהן מגלה טלקום איטליה עניין ושואפת לשלב בפעילותה.
 
מהמנהל לסחר חוץ בתמ"ת נמסר כי איטליה היא שותפת הסחר השלישית של ישראל באירופה. הסחר הבילטרלי בין המדינות ב 2009 הסתכם ב-3.1 מיליארד דולר - היצוא הישראלי לאיטליה הסתכם ב-1.04 מיליארד דולר כאשר הענפים העיקריים הם: מוצרי התעשיות הכימיות, מכשירים ומכונות, ופלסטיק, והיבוא מאיטליה הסתכם ב-2.1 מיליארד דולר כאשר הענפים עיקריים הם: מכשירים ומכונות, ומוצרי התעשיות הכימיות.