לין: העיצומים שנוקטים עובדי המכס יפגעו אנושות בסחר החוץ

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר הבוקר כי תביעת עובדי המכס והמע"מ שלא להיות כפופים למס הכנסה הינה צודקת – אך יש למצות צעדים אחרים לפתרון הסכסוך


00:00 ,12.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר הבוקר כי תביעת עובדי המכס והמע"מ שלא להיות כפופים למס הכנסה הינה צודקת – אך יש למצות צעדים אחרים לפתרון הסכסוך
 
"התביעה של עובדי המכס והמע"מ שלא להיות כפופים למס הכנסה כפי שהמליצה ועדת סוארי, הינה צודקת. יחד עם זאת, העיצומים בהם הם נוקטים אינם הדרך הנכונה והם יגרמו לנזקים גבוהים ובלתי הפיכים למגזר העסקי ולסחר החוץ של ישראל". כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי העיצומים שנוקטים היום עובדי המכס גורמים לעיכובים משמעותיים בייצוא ובייבוא סחורות ובשחרור סחורות בנמלים ובמעברי הגבול. נכון לרגע זה השחרור המהיר של הסחורות נמשך, ולכן הנזקים נאמדים בכ-50 מיליון דולר בלבד. במידה והשחרור המהיר ייעצר הנזק יגדל משמעותית, מאחר ושווי הסחורות המשוחרר בממוצע ביום במכס עומד על כ-260 מיליון דולר.
 
לדעת לין, השבתת אגף המכס והמע"מ רק תפחית את תמיכת הציבור במאבקם הצודק של העובדים ותעורר נגדם אנטגוניזם. "הם צריכים לנהל את מאבקם הצודק בדרך של שכנוע והסברה ומו"מ הולם, ותינתן להם התמיכה של הגורמים המעורבים ישירות בסחר החוץ של ישראל".
 
לין שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה ומכיר היטב את התנהלות אגף המכס והמע"מ הדגיש כי לאגף זה תפקיד חשוב ומרכזי בהתנהלות המגזר העסקי, לא רק במובן של גביית מסים, אלא מחמת המעורבות הישירה בכל מערך סחר החוץ של מדינת ישראל.