מוד'יס: דירוג האשראי של ישראל ברמה של A1 יציב

שר האוצר: "מדובר בגיבוי שנותנת חברת דירוג האשראי לכלכלה הישראלית ולמדיניות הכלכלית והפיסקלית של הממשלה". החשב הכללי "הדוח מהווה עדות נוספת לחוסנה של הכלכלה הישראלית"


00:00 ,27.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר: "מדובר בגיבוי שנותנת חברת דירוג האשראי לכלכלה הישראלית ולמדיניות הכלכלית והפיסקלית של הממשלה". החשב הכללי "הדוח מהווה עדות נוספת לחוסנה של הכלכלה הישראלית"
 
חברת דירוג האשראי הבינלאומית Moody's פרסמה היום את הדוח השנתי לגבי דירוג האשראי של ישראל. הדירוג נותר ברמה של A1 יציב. מדובר בדירוג האשראי למט"ח לטווח ארוך, שהוא הדירוג המרכזי. הדוח מפורסם בהמשך לביקור השנתי שערכו נציגי החברה בישראל לפני כחודשיים ובמהלכו נפגשו עם שר האוצר, נגיד בנק ישראל, ובכירים נוספים במגזר הציבורי והעסקי.
 
לדברי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, "מדובר בגיבוי נוסף שמגיע מצידה של חברת דירוג אשראי חשובה לכלכלה ישראלית, לתקציב ולמדיניות הכלכלית של הממשלה. החברה מפרסמת את הדוח כחודש לאחר אישור התקציב הדו שנתי על ידי הכנסת. אנו רואים בכך עדות לעובדה שהמשק הישראלי צולח באופן מעורר כבוד את המשבר הכלכלי העולמי, זאת כאשר מדינות רבות בעולם סובלות בתקופה האחרונה מהורדות דירוג משמעותיות. משרד האוצר ימשיך להוביל את יישום התכנית הכלכלית והתקציב הדו-שנתי, כדי שתושלם התייצבות המשק לקראת יציאתו לצמיחה מהירה בעתיד".
 
בהודעתם, מציינים נציגי החברה כי דירוג האשראי של ישראל נתמך על ידי  חוזקה של הכלכלה, הממשלה והמגזר הפיננסי בישראל אך מוגבל בגלל המצב הגיאופוליטי.
 
נציגי החברה מוספים כי התחזית הכלכלית לטווח הקצר טובה יחסית עם ירידה קטנה יחסית בצמיחת התוצר השנה,  הדבר משקף את העובדה שהכלכלה הישראלית לא הייתה חשופה לגורמים שהניעו את המשבר הכלכלי מלכתחילה: חשיפה לנכסים רעילים ובועות נדל"ן. עוד מצויין בדו"ח כי התוצר במשק הישראלי עלה ברבעון השני של 2009 ב-1% במונחים שנתיים לאחר ירידה של 3.2% ברבעון הראשון.
 
להלן הדירוג הנוכחי של ישראל על-ידי חברות הדירוג הבינלאומיות:
Aיציב    S&P
Aיציב    פיץ'
A1יציב  מודיס