9,000 נוסעים נתפסו בנתב"ג עם סחורה מוברחת במהלך 2014

במהלך השנה החולפת ניסו נוסעים להבריח יהלומים, תכשיטים וזהב בשווי של 10 מיליון שקל. עוד בלטו: סיגריות, טלפונים סלולרים וסמי פיצוציות


10:33 ,01.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך שנת 2014 עוכבו במכס נתב"ג כ-9,000 נוסעים – תיירים וישראלים כאחד – שנכנסו ארצה ועל גופם או במזוודותיהם סחורה מוברחת, שעליה לא הצהירו כנדרש בחוק, במטרה להתחמק מתשלום מסים.

 

הנוסעים עברו הן במסלול הירוק והן במסלול האדום, בו הצהירו רק על חלק מהפריטים שברשותם.

 

ברשימת המוצרים המוברחים ביותר היו כ-380 אלף חפיסות סיגריות, כ-2,000 מכשירי טלפון סלולרים וכ-180 ק"ג של סמי פיצוציות כגון חגיגת ונייס גיא שנתפסו במשלוחי דואר ובלדרות.

 

מלבד זאת, בלטו גם מוצרים יוקרתיים יותר: נתפסו תכשיטים בשווי של למעלה ממיליון שקל וזהב בשווי של כמיליון וחצי שקל בשלושה מטילים, אותם הביא תייר מגרמניה במסווה של מזכרת של אתר היסטורי בברלין.

 

מלבד זאת, נתפסה גם סחורה שאינה מחויבת בתשלום מסים אך מחויבת בדיווח: יהלומים מחויבים בדיווח ובהצגת תעודות נלוות, כמתחייב מאמנות בינלאומיות, במטרה למנוע סחר ביהלומי דמים ובהלבנת הון באמצעות היהלומים. השנה הגיעו ללא דיווח יהלומים בשווי של כ-7.5 מיליון שקל. בנוסף נתפס מזומן במטבע ישראלי ובמטבע זר בשווי של כ-6.3 מיליון שקל, שגם הוא מחויב בדיווח (בשווי של 100,000 שקל ומעלה) במטרה למנוע הלבנת הון.

 

ברשות המסים מזכירים את המוצרים אותם ניתן להכניס ארצה בפטור ממסים: הלבשה, הנעלה וצורכי טואלט אישיים – מהסוגים ובכמויות שנהוג להביאם כמטען יד של נוסע; משקאות משכרים: יין עד 2 ליטר, ומשקה משכר אחר עד 1 ליטר לכל נכנס מגיל 18; תמרוקים כוהליים (בשמים) עד 1/4 ליטר- לכל נכנס; טבק על כל צורותיו במשקל שאינו עולה על 250 גרם (לעניין סיגריות – עד 200 סיגריות שהן פקט אחד) – לכל נכנס מגיל 18; חפצים אחרים לשימוש עצמי או כמתנה לאדם אחר שערכם אינו עולה על 200 דולר - לכל נכנס מגיל שנתיים ומעלה.