אוריאל לין: לבטל מיידית את כל מכסי המגן על יבוא מוצרי מזון וחומרי גלם למזון

נשיא איגוד לשכות המסחר שולל הענקת פטור מתשלום מע"מ על מוצרי מזון: "לא יביא להוזלה אמיתית של מוצרי המזון ויצמצם את התחרות"


13:35 ,01.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

"הענקת פטור מתשלום מע"מ על מוצרי מזון הינה שגיאה חמורה, לא רק במונחי הפסד כספי אלא גם במובן שמהלך זה לא יביא להוזלה אמיתית של מוצרי המזון, שכן הוא יצמצם את התחרות בענף". כך אמר היום (ד') נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין.

 

לדבריו, אסור ללכת בדרך הסלקטיבית של פטור ממע"מ, או הטלת פיקוח מחירים על רשימה סגורה של מוצרים, אלא לפתוח לתחרות אמיתית את כל מוצרי המזון בישראל וזה יכול להיעשות בשני שלבים:

- ביטול מיידי של כל מכסי המגן על יבוא מוצרי מזון וחומרי גלם למזון.

- תוכנית הדרגתית לצמצום מכסי המגן הדמיוניים על יבוא גידולים חקלאיים, כמו המכס על יבוא שום - 340%; בצל - 298%; תמרים - 560%; תפוחי עץ - 438% , ובמקביל תמיכה ישירה של סובסידיות לחקלאים.

 

לין: "מעבר ממכסים ברמה דרקונית לסיוע ישיר ימומן על ידי משלמי המסים בהתאם לעקרונות המיסוי הפרוגרסיבי בישראל ויקל על השכבות החלשות, הנושאות כיום בעיקר נטל עלות מחירי מוצרי המזון".

 

לדברי לין, שכיהן בעבר גם בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, "אם מישהו סבור שניתן להוריד את מחירי המזון בדרך של ביטול מע"מ, או שיטת פיקוח ללא ביטול של מכסי המגן הדרקוניים - הוא פשוט הוזה".