ארגון התקינה הבינלאומי אימץ את תקני מכון התקנים להשקיה במושבים

את סדרת התקנים יזם המכון במסגרת תוכנית Israel NewTech, שמטרתה קידום עולמי של טכנולוגיות ישראליות בתחומי המים והאנרגיה המתחדשת


12:26 ,14.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון התקינה הבינלאומיISO  פרסם סדרת תקנים להשקיה במים במושבים. את סדרת התקנים יזמה והובילה ישראל במסגרת התוכנית Israel NewTech, ומטרתה קידום עולמי של טכנולוגיות ישראליות בתחומי המים והאנרגיה המתחדשת.

 

מכון התקנים הישראלי, תחת Israel NewTech יזם את הקמת הוועדה הבינלאומית ISO TC 282 - Water Reuse, שאותה הוא גם מוביל. במסגרתה ועדה זו התפרסמו לאחרונה סדרת תקנים לשימוש במים מושבים להשקיה, שעוסקים בכמה תחומים עיקריים: הולכת המים המושבים לשטח המושקה, שמירה על הקרקע ועל הצומח בשימוש במי קולחים ושמירה על מי התהום.

 

מנכ"ל מכון התקנים הישראלי אלי שטיין: "לאור המחסור העולמי במים, ובפרט כשחקלאות היא צרכן המים הגדול בעולם, תקנים לשימוש במים מושבים להשקיה הם בעלי יתרון סביבתי מובהק.

 

"ישראל היא אמנם מדינה קטנה, אך בעולם היא נחשבת למעצמה בתחום המים וההוכחה לכך היא שאנחנו מובילים תשע ועדות תקינה בינלאומיות בתחום ושותפים לקביעת מדיניות התקינה והמים בעולם לשנים הבאות.

 

"מחקר שביצע צוות התוכנית לקידום תקינה בינלאומית בתחום המים במכון התקנים הישראלי, בשיתוף עם ארגון התקינה הבינלאומי ISO, שפורסם לקראת תערוכת Watec, הסיק כי הרווח משימוש בתקינה עבור חברות בסקטור המים בישראל נע בין 3% ל-4% מהמחזור השנתי הכולל, המוערך ב- 150-120 מיליון דולר עבור 2013".

 

השתתפות התעשייה הישראלית בתהליכי תקינה בינלאומית מסייעת לה בשיווק ובייצוא וסדרת התקנים שהתפרסמה עשויה לתרום לחברות מקומיות ליהנות מחשיפה לשוק העולמי. גם בעולם סדרת התקנים כבר מתחילה להתקבל, כשצרפת, לדוגמה, בוחנת שינויים ברגולציה הקיימת לאור פרסום התקנים. צפוי כי מדינות נוספות ילכו בעקבותיה.