בסיוע פקידי הדואר

חוקרי להב 433 ויחידת יהלום של רשות המסים עצרו שני סוחרי רכב החשודים בשורת עבירות, בכללן שיקום בלתי חוקי של כלי רכב שקיים חשד לבטיחותם


10:56 ,05.01.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יחידת העלית של המשטרה להב 433 (יחידת אתגר) מנהלת חקירה, במשותף עם יחידת יהלום ברשות המסים, שעניינה חשד לביצוע שורת עבירות מרמה, שוחד, עבירות מס והלבנת הון בהקשר לסחר בכלי רכב משוקמים.

 

ממצאי חקירה סמויה ממושכת העלו כי שני סוחרי רכב תושבי נצרת רכשו כלי רכב שהוכרזו ״אובדן להלכה״ ומכרו אותם מבלי להעביר את המסמכים הדרושים לחברת הביטוח, תוך שהרישיונות המקוריים עדיין מצויים בחברה.

 

מהחקירה עולה חשד כי הסוחרים מכרו את כלי הרכב מבלי שביצעו את התיקונים כנדרש בחוק, תוך שימוש בייפויי כוח מזויפים ובאמצעות מתן שוחד לשני פקידי דואר בחיפה, על מנת שאלה יבצעו במרמה את העברת הבעלות. בחלק מהמקרים עולה חשד בנוגע לבטיחותם של כלי הרכב, אשר על פי החשד שוקמו ונמכרו שלא כדין על ידי הסוחרים החשודים ובכוונת יחידת אתגר להזמין את בעלי הרכב לבדיקת בטיחות ותקינות.

 

החשודים – הסוחרים ופקידי הדואר – נעצרו ובהתאם להתפתחות החקירה יובאו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בפתח תקוה. במסגרת הפעילות נערך חיפוש בבתיהם ובמגרשי הרכב שבבעלותם ונתפסו כלי רכב וכן המחאות וכסף מזומן בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים.