הדואר בא היום

חקירה של שנה של חוקרי יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים והיחידה המרכזית בירושלים הביאה למעצרו של מנהל סניף בנק הדואר, שעל פי החשד סייע להלבנת הון של למעלה ממיליארד שקל


13:46 ,04.03.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הוארך בשלושה ימים מעצרו של מנהל סניף בנק הדואר בירושלים, שדרכו, על פי החשד, הלבין ראש ארגון פשע ממזרח ירושלים למעלה ממיליארד שקלים שהרוויח מעבירות מס.

 

מנהל הסניף נחשד כי ידע ואף נתן יד להלבנת ההון שהתבצעה באמצעות הסניף במשך תקופה לא מבוטלת. בפרשה נעצר גם סגנו של מנהל הסניף, שחשוד במעורבות בפרשה ובקבלת שוחד עבור סיוע לעבירות, והוא נשלח למעצר בית.

 

במוקד הפרשה נמצא עבריין מס, שנדון לפני חודשים ספורים לעונש מאסר בפועל בגין עבירות מס אחרות. הוא חשוד כי הקים ותפעל יחד עם קרובי משפחתו רשת להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בתחום הבנייה לקבלנים ישראלים בירושלים ובדרום, שהופצו באמצעות חברות קש שהופעלו על ידי "קופים" תמורת תשלום חודשי קבוע.

 

על פי החשד, ההכנסות של עבריין המס ושותפיו ממכירת החשבוניות הפיקטיביות הופקדו בחשבונות בנק בבנק הדואר שנרשמו על שם חברות הקש, ואנשיו נהגו למשוך את הכספים שבחשבונות הן באמצעות פריטה בשירותי מטבע (צ'יינג'ים) והן במשיכה שלא כדין של הכספים בסניף בנק הדואר ברח' צלאח א-דין, בסיועו של סגן מנהל הסניף, שבמשרדו נמצאו תעודות זהות של מעורבים בפרשה. על פי הערכות ראשוניות ובהתאם לממצאי החקירה עד כה, בשיטה זו נגזלו מקופת המדינה מסים בהיקף של לפחות 150 מיליון שקל.

 

לאחר חקירה מאומצת, שנוהלה באופן סמוי במשך כשנה על ידי חוקרי יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים והיחידה המרכזית של משטרת ירושלים, נעצרו בשבוע שעבר כ-50 חשודים במבצע רחב היקף, בהשתתפותם של חוקרי יחידת מכס ומע"מ באר שבע, חוקרי יחידת יהלום של מס הכנסה ובסיוע יחידת הכלבנים של רשות המסים וחקירות מע"מ חיפה. כעת נותרו במעצר 29 חשודים וחולט רכוש בשווי של למעלה מ-25 מיליון שקל הכולל וילות, 15 רכבי יוקרה, מזומן שנתפס, וכן הקפאת פעילותן של 28 חנויות בקניון הסמוך לסניף הדואר, הנמצאות בבעלות אחד מהחשודים.