יבוא מסביב לשולחן

לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ארגנה פורום לפתיחת חסמי יבוא בשיתוף נציגי מכון התקנים


10:49 ,15.07.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

אחד החסמים העיקריים בעבודת היבואנים בישראל הוא קושי בעבודה מול מכון התקנים, שבלי אישורו אי אפשר לשווק מוצרים מחו"ל בארץ. כדי להכיר מקרוב מהם הצרכים ומהן הבעיות שיש להציף ולפתור, ארגנה לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון שולחן עגול של יבואנים עם נציגות בכירה של מכון התקנים.

 

נציין כי חתימת הסכמים עם מעבדות בינלאומיות מאפשרת הוזלה של בדיקות התקן, ובסופו של דבר זה משפיע גם על מחיר המוצר לצרכן.

 

את הדיון הנחה סגן נשיא לשכת המסחר חיפה אוריאל ברי, שמכהן כנציג איגוד לשכות המסחר במכון התקנים. שוקי קפלן, סגן מנהל אגף תעשייה לשירות במכון התקנים, אמר כי בשנים האחרונות המגמה במכון היא ללכת לקראת הלקוח במתן שירות יעיל ומהיר. עם זאת, במפגש העלו יבואנים קשיים בירוקרטיים, שחלקם נובעים מגישה מחמירה, שרירותית לדעת מקצת מהיבואנים, ורבים אחרים נובעים מחוסר ידע והכרת הנהלים. לטענת מקצת מהיבואנים, אנשי השטח של המכון טרם יישמו את הגישה החדשה, שלפיה יש לצמצם בבדיקות יבוא, ולהגדיל את ההסתמכות על תקינה בינלאומית.

 

בדיון נמסר, כי המגמה במכון התקנים היום אינה ללכת לתקינה עצמאית, אלא לאמץ תקינה בינלאומית. מכלל התקנים שאומצו עד היום, 60% הם תקנים בינלאומיים ו-30% תקנים אירופאים.

 

מנהלת אגף התקינה במכון הלן עטרות אמרה כי בימים אלה מסתיים מהלך שיאפשר לאמץ גם תקינה אמריקאית.

 

קפלן הציע לקיים בלשכת המסחר חיפה מפגשי הדרכה קבועים ליבואנים ומפגשים תקופתיים כמו השולחן העגול לליבון בעיות. נשיא לשכת המסחר חיפה גד שפר ציין כי פתיחת חסמי יבוא היא אחד התנאים המרכזיים לצמיחת הכלכלה באזור.