יום עיון במכס אשדוד

מטרת יום העיון היתה לרענן את נהלי העבודה מול מסופים ומחסנים רשויים, להציג דגשים ולקיים מפגש פתוח, בו יוכלו בעלי המחסנים להעלות סוגיות


11:43 ,14.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מכס אשדוד קיים השבוע יום עיון עבור בעלי מסופים ומחסנים רשויים.

 

לדברי גובה מכס אשדוד רפי גבאי, יום העיון התקיים לאור העובדה שבמהלך השנה האחרונה נסגרו בדרום שני מחסנים והוחלט לרענן בפני בעלי המחסנים את הנהלים ולקיים דיון פתוח על העבודה מול המכס ולהציף את כל הבעיות. הדיון הפתוח הינו פורום שכמותו לא נערך בשנים האחרונות.

 

ליום העיון זומנו והגיעו כל מנכ"לי מסופים העורפיים ומחסני הערובה במרחב אשדוד, כ-25 במספר.

 

לאחר דברי פתיחה של גבאי, קיבלו הנוכחים שורה של הרצאות מפי גורמים בכירים במינהל המכס על נהלי עבודה, דגשים, בקשות להקמת מחסנים וחידוש רשיונות.

 

לאחר מכן נערך דיון פתוח, בו יכלו בעלי המטענים להעלות סוגיות וקושיות של העבודה המשותפת. בין השאר, הועלתה בדיון שהתקיים העובדה כי בכוונת המכס להפעיל מדיניות ענישה נוקשה ולהקשות על הבדיקות המקדימות, על מנת שלא לאפשר לגורמים עבריינים לנהל מחסנים. כן עלו שאלות בנוגע לסוגיות ביטוחים נדרשות ותוכניות שער עולמי וגורם כלכלי מאושר.

 

גבאי: "חשוב שהמכס יפעל בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות מול כל הגורמים הנמצאים תחת הרגולציה שלו. קיבלנו תגובות מאוד חיוביות ובדעתנו לקיים מעכשיו ימי עיון דומים אחת לחצי שנה".