יופחת שיעור המכס על שימורי טונה

הפחתת שיעורי המכס עליו חתם שר האוצר בהתאם להמלצות ועדת קדמי לבחינת רמת התחרותיות בתחום מוצרי המזון והצריכה. נשיא איגוד לשכות המסחר מברך על המהלך.


00:00 ,02.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר חתם בסוף השבוע האחרון על צו המפחית את שיעורי המכס החלים ביבוא שימורי טונה.

הפחתת שיעורי המכס בהתאם להמלצות ועדת קדמי, הצוות לבחינת רמת התחרותיות והמחירים בתחום מוצרי המזון והצריכה.

הפחתת שיעור המכס על שימורי טונה נועדה לחולל הפחתת מחירים אפקטיבית לצרכן הסופי ולהגביר את התחרות בשווקים המקומיים. השר יאיר לפיד החליט להפחית את שיעורי המכס במהלך הדרגתי, על פני השנים 2013 עד 2016, כך שבסוף התהליך יעמוד שיעור המכס על 12% בלבד. כיום שיעור המכס עומד על 12% + 3.51 שקל לק"ג. המהלך ההדרגתי נועד לאפשר לענף המקומי להסתגל לשינוי.

הפחתת המכס תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך על חתימת שר האוצר על הצו להפחתת שיעור המכס על יבוא שימורי טונה, ואמר כי מדובר במהלך השווה בחשיבותו להחלטה שהתקבלה באשר להסכם שמים הפתוחים ותיקון חוק התקנים. מכאן מונח היסוד להפחתת מחירים על מוצרי מזון בסיסים לציבור בישראל.

לדעת לין, "הפחתת המכס על יבוא טונה לא יגרום לפיטורי עובדים אלא להפחתת מחירים, לחיזוק התחרות ולהתייעלות פנימית של המפעלים העוסקים בייבוא נתחי טונה לישראל.כתוצאה משיעורי המכס הגבוהים על יבוא טונה, חדלו כמעט לחלוטין לייבא טונה בקופסאות שימורים לישראל. מה שמוכיח כי ההגנה שניתנה על הייבוא חיסלה את התחרות. הטונה הוא מוצר מזון בסיסי חשוב מאד על שולחנן של משפחות רבות. הוא זול יחסית ומזין ולכן חשוב להפחית את מחירו בישראל. "

עוד הוסיף כי "מדובר בצעד מבורך וחשוב של פריצת דרך קדימה ומימוש ההחלטות משרדי האוצר והכלכלה להפחתת יוקר המחיה בישראל. "