ישראל וארה"ב יקדמו הסכם הכרה הדדית בגורמי סחר מאושרים

המדינות חתמו על תכנית פעולה ואבני דרך לקידום הסכם הכרה הדדית בגורמי סחר מאושרים. דורון ארבלי: הסכם הכרה הדדית יסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח וחדירה לשווקים חדשים


00:00 ,10.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מנהל רשות המסים, דורון ארבלי, ומנהל רשות המכס האמריקאי דויד אגילר (David V. Aguilar) חתמו ביממה האחרונה על תוכנית פעולה ואבני דרך לקידום הסכם הכרה הדדית בין התוכנית הישראלית "גורם כלכלי מאושר" (בשמו AEO) והתכנית האמריקאית המקבילה, ה - C-TPAT.

ברשות המסים ציינו כי חתימה על הסכם ההכרה ההדדית, תאפשר ליצואנים ישראלים שיאושרו על ידי המכס הישראלי ליהנות מהקלות בהליכי הכניסה והבדיקה בהגיע הסחורה שלהם לארה"ב ובכך לקדם את יעילות ופישוט הסחר בין המדינות מחד, תוך כדי שמירה על רמת אכיפה גבוהה של ביטחון ובטיחות מאידך.

לדברי ארבלי, לקידום הסכם הכרה הדדית עם רשות המכס של ארה"ב חשיבות רבה למשק הישראלי והוא חלק ממדיניות משרד האוצר לסייע ליצואנים ישראלים בפיתוח וחדירה לשווקים חדשים.

אגילר אמר כי הוא מעריך מאוד את שיתוף הפעולה בין שתי רשויות המכס וציין כי המהלכים לקידום הסכם הכרה הדדית מהווים דוגמה נוספת ליחסי הידידות והשותפות בין שתי המדינות המתמודדות עם האתגר הטמון בשילוב של הבטחת גבולותיהן ופישוט התהליכים למסחר הלגיטימי ולתנועת הנוסעים.

נזכיר כי המכס בישראל השיק לקראת סוף שנת 2010 את תכנית הגורם הכלכלי המאושר הישראלית (AEO), עד היום הצטרפו לתוכנית ואושרו למעלה מעשר חברות מהמובילות במשק הישראלי המהוות כ 20% מכלל היצוא הישראלי. כעשר חברות נוספות נמצאות בשלבים שונים של בדיקה ואישור. מטרת התוכנית לקדם ולסייע לסחר החוץ הישראלי ובעיקר לתת ליצוא הישראלי את התנאים האופטימאליים להתחרות בשוק העולמי. תכנית ה-AEO, אשר אומצה ע"י ארגון המכס העולמי בשנת 2005, מאפשרת למדינות החברות בה קיום מנגנון סחר חוץ מהיר ונטול עיכובים עבור אלו החתומות זו עם זו על הסכם הכרה הדדית, דבר המאפשר חיסכון בזמן והליכים בירוקרטיים וכפועל יוצא, גם חיסכון כלכלי רב עבור יבואנים ויצואנים משני הצדדים.

נציין כי מנהל רשות המסים דורון ארבלי מקיים בימים אלו ביקור עבודה רשמי בארה"ב ובקנדה ובמסגרת ביקורו נפגש ארבלי גם עם נציב המס האמריקאי, שם סוכם על הרחבת שיתוף הפעולה במאבק בהעלמת הכנסות.